اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار امدادگران همدانی درجه امدادی گرفتند

خبرگزاری فارس: برای نخستین بار امدادگران همدانی درجه امدادی گرفتند.

برای نخستین بار امدادگران همدانی درجه امدادی گرفتند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان همدان، مدیرعامل جمعیت هلال احمر همدان در مناسبت گرامیداشت هفته هلال احمر که با حضور رؤسای امداد و نجات، داوطلبان و جوانان هلال احمر همدان برگزار شد به صورت نمادین نشان امدادگری را به امدادگران اعطا کرد.

در این مراسم که برای نخستین بار در تاریخ تأسیس جمعیت هلال احمر برگزار شد به صورت رسمی و همزمان 759 نفر از امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر همدان درجه‌های امدادگری، نجات‌گری و ایثار دریافت کردند.

این درجه‌ها به ترتیب ارشدیت نیروهای امدادرسان هلال احمر در رسته‌های مختلف امداد و نجات جاده‌ای، کوهستان، آواربرداری و سیلاب و به ترتیب شامل امدادگر سه، دو و یک و نجاتگر سه، دو و یک و در نهایت درجه ایثار اعطا شد.

درجه و نشان ‌ایثار به امدادگران و نجاتگرانی اعطا می‌شود که علاوه بر گذراندن دوره‌های علمی متعدد، تجربه‌های مختلفی را در انجام عملیات امدادرسانی انواع حوادث و سوانح طبیعی، غیرطبیعی کسب کرده باشند.

چابکی، چالاکی، ابتکار عمل، سرعت، نظم، قاطعیت، مدیریت و قابلیت‌های چندگانه پوشش حوادث و سوانح احتمالی و اعزام سریع به انواع حوادث و سوانح طبیعی و غیرطبیعی، از ویژگی‌های نیروهای هلال احمر است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر همدان در این مراسم با بیان اینکه اعطای درجه به امدادگران اقدامی شایسته است و موجب تقویت انگیزه خدمت و فراگیری در ایشان خواهد شد، گفت: طی این برنامه 12 درجه ایثار، سه نجاتگر یک، 66 نجاتگر دوم، 138 نجاتگر سوم، 148 امدادگر یکم، 138 امدادگر دوم و 254 امدادگر سوم اعطا شد و جمعاً 759 نفر درجه گرفتند.

حمید ره‌انجام افزود: اعطای نشان‌های امدادی از دیگر کارهای بزرگی است که در هلال‌احمر انجام شده و بر حسب آموزش‌ها توان و تجربه به امدادگران اعطا می‌شود.

وی با اشاره به نودمین سال تأسیس جمعیت هلال احمر ادامه داد: واقعی‌ترین مانور عملیات امدادی خواهران توسط امدادگران استان همدان بود که این نشان از توانایی بالای امدادگران این استان است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر همدان بیان داشت: در حوزه امداد و نجات باید همه امدادگران آموزش‌های امدادی را فرا بگیرند تا در تمام عرصه‌های امدادی توانمند ظاهر شوند.

وی امداد و نجات در هلال احمر را برای نزدیکی به خدا و معامله با خدا بیان کرد و گفت: این روش پسندیده همه امدادگران را به مرحله ایثار خواهد رسانید.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر همدان نیز با بیان اینکه فرماندهی تیم‌ها از آن کسانی است که توان و تجربه خود را تا عالی‌ترین مراحل امدادی به دست آورده باشند، اظهار کرد: اعطای نشان‌های امدادی یک انگیزه و مشوقی است تا در رقابتی سالم همه امدادگران به توان افزایی در امداد و کسب تجربه‌های امدادی بپردازند.

حسین اشرفی افزود: امروز با مشخص‌شدن میزان توان و تخصص امدادگران و دریافت درجه، همه امدادگران در تمامی مراسم رسمی و غیررسمی باید با لباس و نشان حضور داشته باشند.

وی گفت: هلال احمر کشور جزو معدود سازمان‌های امدادی است که نشان‌های امدادی را برای اعضایش طراحی و اعطا کرده است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر همدان افزود: با اعطای نشان‌های امدادی همه فعالیت‌ها روشن و واضح خواهد بود و ارتقا و مزایا نیز بر همین اساس در جمعیت هلال‌احمر صورت خواهد پذیرفت.

در این مراسم تیم‌های مختلف امدادی بانوان و آقایان در هر حوزه با اجرای عملیات نجات از ارتفاع، توان، تخصص، تجربه و آمادگی خود را در حوادث مختلف به نمایش گذاشتند و در پایان نیز نشان‌های امدادی به نمایندگان امدادگران اعطا شد.

انتهای پیام/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول