اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:

پیروزی انقلاب بحرین بساط آ‌ل‌سعود را بر هم می‌زند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: پیروزی بیداری اسلامی در بحرین موجب شده موج آزادی‌خواهی در عربستان نیز نفوذ کرده و بساط آل سعود را بر هم خواهد زد.

پیروزی انقلاب بحرین بساط آ‌ل‌سعود را بر هم می‌زند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد که در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، ضمن سفارش نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت: تقوا باید در همه مراحل و موقعیت‌های زندگی و در همه اعضا و جوارح انسان حاکم و جاری باشد.

وی افزود: تقوا ما را از قضاوت‌های نادرست، پیش‌داوری‌ها و سوءظن‌ها مصون می‌دارد و باعث می‌شود درست بیاندیشیم و به شایستگی رفتار کنیم.

نکونام در ادامه با اشاره به 29 اردیبهشت، روز عشایر در کشور اشاره کرد و گفت: 29 اردیبهشت روزی است که عشایر قهرمان و همیشه در صحنه کشور با حضرت امام خمینی(ره) بیعت کردند و وفاداری خود را نسبت به انقلاب و ارزش‌های آن نشان دادند.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: همراهی با مرجعیت و ارزش‌های انقلاب و نظام از افتخارات بزرگ عشایر کشور و به ویژه استان ما به شمار می‎رود که باید قدردان این افتخارات و دلاورمردی‌ها باشیم.

نکونام همچنین به روز جهانی موزه و میراث فرهنگی اشاره کرد و افزود: حفظ آثار تاریخی از امور مهم هر کشوری است چراکه در انتقال فرهنگ و تمدن به نسل‌های آینده نقش بسیار مهمی دارد.

وی با بیان اینکه تخریب آثار تاریخی، ضربات بزرگی به پیکره دین اسلام وارد کرده است، اظهار داشت: متاسفانه تفکرات انحرافی و افراطی وهابیت تمامی آثار تاریخی اسلام را از بین برده که این عمل نادرست، اثرات بدی را در انتقال اسلام ناب به نسل‌های بعد به جای گذاشته است.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری در ادامه خطبه‌ها، انقلاب اسلامی ایران را یک هدیه و نعمت الهی دانست و گفت: این نعمت الهی در سایه مقاومت مردم و رهبری به این‌جا رسیده است که این مقاومت‌ها در سه عرصه از نمود و جلوه بیشتری برخوردار است.

نکونام افزود: مقاومت در عرصه‌های نظامی، اقتصادی و فرهنگی از مهم‌ترین این عرصه‌هاست که مردم با مقاومت جانانه خود هیچ‌گاه نگذاشته‎اند دشمن بر این کشور چیره شود.

وی دفاع حماسی رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس را از مهم‌ترین مصادیق مقاومت نظامی مردم کشور دانست و تصریح کرد: ملت ایران تاکنون به گونه‌ای در مقابل دشمن ایستادگی کرده که امروز استکبار جهانی به خود اجازه نمی‌دهد بر این ملت هجمه نظامی وارد کند.

نکونام در ادامه با اشاره به محاصره اقتصادی کشور از سوی آمریکا از سال 1359 تاکنون، افزود: بیش از 30 سال است که آمریکا ایران را محاصره اقتصادی کرده تا ازاین طریق بتواند به نظام ضربه وارد کند که به یاری خدا این توطئه‌ها امروز نتیجه عکس داده و کشور پیش به سوی استقلال اقتصادی و رفع وابستگی خود به خارج حرکت کرده و موفق هم بوده است.

امام جمعه شهرکرد، عرصه فرهنگی را از مهم‌ترین عرصه‌های مقاومت ملت ایران در برابر دشمن عنوان کرد و گفت: ما متاسفانه نتوانسته‌ایم تاکنون دشمن را در عرصه فرهنگی مایوس و شکست دهیم.

نکونام تصریح کرد: امروز دشمن می‌کوشد در نبرد فرهنگی با ترویج فساد و بی‌وبندباری جوانان ما را سرگرم و مشغول کند تا به سمت بی‌دینی بروند و عقاید و باورهای اسلامی خود را زیر پا بگذارند.

وی جلوگیری از گسترش موج بیداری اسلامی در جهان را از دیگر اقدامات دشمن در نبرد فرهنگی با ایران اسلامی عنوان کرد و افزود: بیداری اسلامی موج عظیمی را در کشورهای منطقه و جهان به پا کرده که یکی از مهم‌ترین این مناطق کشور بحرین است.

نکونام تصریح کرد: پیروزی بیداری اسلامی در بحرین باعث می‌شود که موج آزادی‌خواهی به عربستان هم کشیده شود و پرچم جمهوری اسلامی در این کشورها برافراشته شود.

وی پیروزی اسلام در بحرین را خطر بزرگی برای عربستان دانست و گفت: از آن‌جا که حکومت عربستان دست‌نشانده آمریکا است و تفکر وهابی نفوذ و قوت بسیاری در این کشور دارد، به هر طریق ممکن از پیروزی بیداری اسلامی در بحرین جلوگیری به عمل می‌آورند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: مطرح کردن الحاق بحرین به عربستان از اقدامات استکبار جهانی در همین راستا است تا بتوانند ظلم و ستم به شیعیان را ادامه داده و چنگال استعماگر خود را بر این کشور و سایر کشورهای خلیج‌فارس بیش از پیش گسترش دهند.

انتهای پیام/ح10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول