اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهور گیلان خبر داد

فعالیت مجدد کمیته فنی راهنمایی و رانندگی با معاون برنامه‌ریزی و حمل و نقل و ترافیک

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهور گیلان از فعال شدن دوباره کمیته فنی راهنمایی و رانندگی با معاون برنامه‌ریزی و حمل و نقل و ترافیک شهرداری خبر داد و گفت این کمیته در جهت رفع معایب نقاط و معابری که دارای نقص هستند اقدام میکند.

فعالیت مجدد کمیته فنی راهنمایی و رانندگی با معاون برنامه‌ریزی و حمل و نقل و ترافیک

سید تقی امینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت، پارک خودروهای نمایشگاه‌داران اتومبیل‌دار در سطح خیابان‌ها و کمربندی‌های سطح رشت را نقض حقوق شهروندی دانست و اظهار کرد: در صورت عدم رعایت، خودروها از سطح خیابان‌ها و کمربندی‌های رشت جمع می‌شوند.

وی، افزود: با توجه به تعدد نمایشگاه‌های فروش خودرو در کمربندی خرمشهر، مدرس، بهشتی، قلی‌پور، بلوار شهید انصاری رشت و ...، تمام نمایشگاه‌دارانی که خودروهای خود را در معابر عمومی پارک کنند با آنان برخورد صورت می‌گیرد و در این راستا هرگونه خودرویی که در پیاده‌رو پارک شود طبق قانون با صاحبان خودرو برخورد می‌شود.

این مسئول، با بیان اینکه پلیس بی‌قانونی در سطح جامعه را بر‌نمی‌تابد و به دنبال احیای حقوق شهروندی است، تصریح کرد: پلیس گیلان در این راستا از یک ماه گذشته تاکنون دو هزار و 500 دستگاه خودرو را اعمال قانون کرده و چندین دستگاه خودرو نیز برابر مقررات به پارکینگ منتقل شدند.

وی، روند چنین حرکتی را موجب رضایت‌مندی شهروندان دانست و تصریح کرد: طبق آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی و قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، تمام وسایط نقلیه مربوط به نمایشگاه‌های اتومبیل، آژانس‌ها و کسبه‌ها که در محل تردد عابران پیاده پارک شود ضمن اعمال قانون، خودروی آنان توقیف می‌شود.

امینی، ادامه داد: از تمام واحدهای صنفی تقاضا داریم در راستای حقوق شهروندی با پلیس همکاری کنند و بدانند که پارک خودرو در معابر پیاده نقض حقوق شهروندی است.

وی، از نصب 20 چراغ هوشمند و نیمه‌هوشمند در تقاطع‌ها و میادین حساس شهر رشت خبر داد و گفت: با همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان و معاون برنامه‌ریزی حمل و نقل ترافیک شهرداری رشت قرار است به زودی تقاطع‌ها و میادین حساس سطح شهر رشت به چراغ‌های هوشمند و نیمه هوشمند تجهیز شوند.

رئیس پلیس راهور گیلان از فعال شدن دوباره کمیته فنی راهنمایی و رانندگی با همراهی معاون برنامه‌ریزی و حمل و نقل و ترافیک شهرداری رشت، خبرداد وگفت: در این کمیته به نقاط و یا محل‌های دارای نقص نسبت به برطرف کردن معایب معابر مهندسی اقدام می‌شود و تاکنون اقدام‌های وسیعی در سطح معابر مهندسی شهر رشت صورت گرفته است.

وی، اضافه کرد: اصلاح معابر هندسی خیابان تختی رشت که با مشکل جدی ترافیکی روبه‌رو بوده، در کار گروه ترافیک مطرح شد و اقدام‌های لازم نسبت به رفوژگذاری حد فاصل میدان شهید انصاری تا مقابل کوچه‌ همایون خیابان تختی رشت مصوب شد و تاکنون بخشی از جدول‌گذاری این خیابان توسط شهرداری اجرا و تمام تردد خودروهایی که از راه‌های فرعی اقدام به گردش به چپ می‌کردند نظم‌بخشی شده است.

امینی، یکی از مهم‌ترین عوامل اجرای رفوژگذاری در خیابان تختی رشت را تعدد کوچه‌های فرعی و وجود افزایش بار ترافیکی در این مسیر عنوان کرد و با اشاره به جدول‌گذاری معابر سطح شهر رشت، گفت: جدول‌گذاری با کمک پیمانکاران شهرداری رشت و نظارت مهندسان شهرداری انجام می‌گیرد که در این زمینه مراتب به حوزه معاونت برنامه‌ریزی حمل و نقل ترافیک شهرداری اعلام شد

 

وی افزود اگر در برخی خیابان‌ها از جمله گلباغ نماز معایبی دیده شود این مسئله به شهرداری اعلام می‌شود و نسبت به برطرف کردن معایب آن اقدامات لازم صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/ع20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول