اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اجرایی جشنواره سراسری فیلم اشراق خبر داد

ارسال 417 اثر به دبیرخانه جشنواره سراسری فیلم اشراق

خبرگزاری فارس: دبیر اجرایی جشنواره سراسری فیلم اشراق گفت: 417 اثر در قالب‌های گوناگون و توسط طلاب و هنرمندان به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

ارسال 417 اثر به دبیرخانه جشنواره سراسری فیلم اشراق

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمد شکیبادل پیش از ظهر امروز در نشست خبری نخستین جشنواره سراسری فیلم اشراق اظهار کرد: هنر به معنای بازآفرینی شهود هنرمند از عالم غیب و در قالبی زیبا برای دیگران است.

وی افزود: کارشناسان مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه خواهان کمک به فضای هنر و طلاب علاقه‌مند به این مبحث هستند تا این بازآفرینی به بهترین نحو انجام شود.

دبیر اجرایی جشنواره سراسری فیلم اشراق با تاکید بر نزدیک ساختن هنرمندان به دغدغه‌های معنوی و دینی گفت: این نزدیکی موجب بیان بهتر دغدغه‌های دینی می‌شود.

وی تعداد کل آثار دریافت شده را 417 اثر و از 27 استان اعلام کرد و بیان داشت: 85 اثر در بخش فیلم داستانی به این جشنواره ارسال شده است که 39 اثر مربوط به بخش ویژه است.

شکیبادل از ارسال 10 اثر به بخش پویانمایی جشنواره اشراق خبر داد و افزود: از این میان دو اثر توسط طلاب و هشت اثر مربوط به هنرمندان غیرحوزوی بوده است.

دبیر اجرایی جشنواره سراسری فیلم اشراق با اشاره به گزینش آثار در دو مرحله مجزا گفت: آثار راه‌یافته به مرحله داوری در بخش فیلم شامل 87 اثر بوده است که 40 اثر مربوط به طلاب و 47 اثر نیز در بخش اصلی ارائه شدند ضمن اینکه 54 اثر نیز در بخش فیلم‌نامه به مرحله بعد راه یافتند.

وی عنوان داشت: در هیئت داوران، کارشناسان حوزوی آشنا به مباحث فیلم‌شناسی و هنرمندان سینمایی حضور داشتند.

شکیبادل با بیان اینکه جشنواره فیلم اشراق به مدت سه روز برگزار خواهد شد، گفت: هدف از برگزاری این جشنواره، کمک به هنرمندان اقصی نقاط کشور از طریق برگزاری بخش‌های گوناگون است تا نقد و بررسی آثار در کنار نمایش فیلم‌ها صورت گیرد.

دبیر اجرایی جشنواره سراسری فیلم اشراق از برپایی چهار کارگاه تخصصی ویژه هنرمندان و در موضوعات مختلف خبر داد و ابراز کرد: فیلم‌نامه‌نویسی، کارگردانی، تصویربرداری و تبدیل داستان به فیلم‌نامه، موضوع اصلی این کارگاه‌ها خواهد بود.

وی عنوان داشت: گفت‌و‌گوهای صمیمی میان هنرمندان نیز در محل اسکان آنها صورت می‌گیرد که هدف از آن، نزدیک ساختن بیشتر هنرمندان و طلاب به یکدیگر است.

شکیبادل با اشاره به بخش ویژه جشنواره سراسری فیلم اشراق افزود: این بخش مخصوص طلاب هنرمند و با موضوع آزاد برگزار می‌شود و بخش اصلی نیز مربوط به هنرمندانی خواهد بود که فیلم‌های خود را با موضوع دین و حوزه‌های علمیه ساخته‌اند.

دبیر اجرایی جشنواره سراسری فیلم اشراق بیان داشت: فراخوان این جشنواره در آبان‌ ماه سال گذشته داده شد و بروشورهای مربوط به آن نیز به بیش از هزار و 800 مرکز هنری و دانشگاهی ارسال شد ضمن اینکه نشریات هنری و سینمایی نیز تبلیغات مربوط به آن را چاپ کردند.

انتهای پیام/و10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول