اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی لرستان:

مکان‌های تاریخی لرستان به پاتوق شاعران تبدیل می‌شوند

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان گفت: مکان‌های تاریخی را به پاتوق شاعران و فرهنگ‌دوستان تبدیل می‌کنیم.

مکان‌های تاریخی لرستان به پاتوق شاعران تبدیل می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، عباس گودرزی ظهر امروز در جمع شاعران و رباعی‌خوانان حاضر در مراسم بزرگداشت خیام نیشابوری در خانه تاریخی آخوند ابو خرم‌آباد گفت: شاعران و نخبگان فرهنگی نخستین و مهم‌ترین میراث‌داران فرهنگ گذشتگان هستند و تا به امروز نیز به خوبی از میراث آنها حفاظت نموده‌اند، به همین خاطر تمام تلاشمان را می‌کنیم که مکان‌های تاریخی و باستانی را به پاتوق شاعران و این فرهنگ‌دوستان تبدیل کنیم.

وی افزود: باید برای آثار به جای مانده از گذشتگان‌مان کاربری امروزی تعریف کنیم تا با این روش بیشتر به دنبال حفظ و صیانت از این آثار باشیم.

گودرزی افزود: یکی از همین روش‌ها برگزاری مراسم‌های فرهنگی از جمله شعرخوانی در مکان‌ها و خانه‌های تاریخی است که امروز در نخستین گام، مراسم باشکوه بزرگداشت خیام را به خوبی برگزار کردیم.

لازم به ذکر است، همایش بزرگداشت خیام نیشابوری به مناسبت آغاز هفته میراث فرهنگی و روز جهانی موزه با حضور جمعی از شاعران و فرهنگ‌دوستان خرم‌آبادی در خانه تاریخی آخوند ابو با همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی استان لرستان و اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان برگزار شد.

انتهای پیام/ل30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول