اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر بنیاد نخبگان دانشگاه پیام نور:

در کنار حفظ آثار تاریخی به منافع مردم توجه شود

خبرگزاری فارس: دبیر بنیاد نخبگان دانشگاه پیام نور گفت: حفظ و نگهداری آثار تاریخی باید به گونه‌ای مدیریت شود که منافع اقتصادی مردم را برآورده کند.

در کنار حفظ آثار تاریخی به منافع مردم توجه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، مسعود توفیقی بعد از ظهر امروز در دیدار از غرفه نوش‌آباد در نمایشگاه میراث فرهنگی کاخ سعدآباد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای حفظ نقش‌های سنتی و آثار گذشته با فعالیت اقتصادی مردم باید یک هماهنگی برقرار کرد تا منافع متقابل به‌درستی مدیریت شود.

وی، توجه به حفاظت جامع آثار تاریخی و تقویت تعلق ساکنان به این نوع سازه‌ها را مهم خواند و بیان داشت: زمانی که یک سایت حفظ می‌شود، مردم نیز ایمان می‌آورند که باید به این حفاظت‌ها توجه ویژه کرد.

دبیر بنیاد نخبگان دانشگاه پیام نور تصریح کرد: باید از آداب و رسوم  مردم به عنوان میراث معنوی هر منطقه، با امانت حفاظت کرده تا بتوانیم برای توسعه برنامه‌ریزی کنیم و به عبارت دیگر هر اقدامی در این عرصه نیازمند هماهنگی همه بخش‌های مربوط است.

به گفته وی، حفظ آثار تاریخی، در قالب برنامه‌های اقتصادی و طرح‌هایی که با منافع مردم گره می‌خورد باید به صورت یک استراتژی تعریف شود.

وی به نامگذاری روز میراث فرهنگی و توسعه گردشگری نیز اشاره کرد و گفت: بافت‌های تاریخی باید براساس یک برنامه مشخص بازسازی و حفظ شوند.

دبیر بنیاد نخبگان دانشگاه پیام‌نور با اشاره به آثار تاریخی در منطقه کاشان افزود: شهر تاریخی نوش‌آباد، تحت تاثیر تئوری مرکز ـ پیرامون، واقع شده و کمتر معرفی شده است. 

انتهای پیام/ع10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول