اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد

خدمات درمانی طرح پزشک خانواده رایگان است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: ارائه خدمات درمانی با اجرای طرح پزشک خانواده در مازندران رایگان انجام می‌شود.

خدمات درمانی طرح پزشک خانواده رایگان است

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری محمدمهدی ناصحی بعد از ظهر امروز در کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی با بیان اینکه طرح پزشک خانواده از استراتژی‌های مهم نظام سلامت است اظهار داشت: بر اساس تاکیدات رهبر و قانون اساسی مبنی بر دسترسی آسان برای همه آحاد جامعه به خدمات درمانی رایگان، طرح پزشک خانواده در سطح کشور اجرا می‌شود.

وی یادآور شد: توزیع عادلانه خدمات سلامت از اهداف اجرای طرح پزشک خانواده در کشور است که در دولت با تصویب 6 هزار میلیارد تومان برای رایگان کردن خدمات درمانی این طرح ملی اجرا می‌شود.

این مسئول به تحول جدی در نظام سلامت کشور اشاره کرد و گفت: استان‌های کشور برای اجرای طرح پزشک خانواده شهری بسیج شدند.

قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مازندران ادامه داد: اجرایی شدن طرح پزشک خانواده نوید خدمات رایگان درمانی به مراجعه‌کننده‌ها است.

ناصحی با اشاره به اینکه رونمایی از نسخه 20نظام پزشکی یکی از دستاوردهای اجرای طرح پزشک خانواده است خاطر نشان کرد: موافقت‌نامه‌های مرتبط با طرح نظام پزشک خانواده به منظور اجرایی شدن آن امضا شد.

وی گفت: مازندران از معدود استان‌هایی است که نشست‌های راهبردی در اجرای طرح پزشک خانواده را در کارگروه سلامت تشکیل داد.

این مسئول به پیگیری‌های لازم برای اجرای طرح پزشک خانواده و در اختیار گرفتن اماکن مناسب اشاره کرد و بیان داشت: شهرستان‌ها باید دارای مراکز مناسب پایگاه طرح پزشک خانواده باشند.

قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مازندران اضافه کرد: به منظور اجرایی شدن این طرح در برخی از شهرستانها مراکز دولتی باید دو برابر افزایش یابد به طوری که در شهرستان ساری نیازمند 10 مرکز بهداشتی درمانی طرحو پزشک خانواده هستیم.

ناصحی از اجرای طرح سرشماری نفوس همزمان با سراسر کشور در اواخر خرداد ماه  امسال خبر داد و یادآور شد: طرح سرشماری با مدت زمانی 20 تا 30 روزه در راستای اجرای بهینه طرح نظام سلامت پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه مردم باید از نحوه خدماتی که در این طرح ارائه می‌شود آگاهی یابند خاطر نشان کرد: چنانچه مردم در این طرح ثبت‌نام نکنند باید تمامی خدمات را به صورت آزاد پرداخت کنند.

این مسئول متذکر شد: برای پرونده الکترونیکی مراجعه‌کننده‌ها در بحث درمان دانشگاه علوم پزشکی اقدام به خرید 625 دستگاه رایانه برای اجرای مطلوب طرح نظام سلامت کرده است.

ناصحی عنوان کرد: در حال خرید بیش از یک هزار و 300 دستگاه رایانه دیگر نیز هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در پایان اذعان داشت: ظرفیت مخابراتی برای دسترسی لازم به اینترنت در روستاها فراهم شود.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول