اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

باقیات‌الصالحاتی دیگر از جعفر شکیب

احداث و تجهیز کتابخانه عمومی همراه با ساخت نمادی از مهریز

خبرگزاری فارس: جعفر شکیب، خیّر مهریزی تصمیم بر احداث و تجهیز کتابخانه عمومی همراه با ساخت نمادی از مهریز دارد.

احداث و تجهیز کتابخانه عمومی همراه با ساخت نمادی از مهریز

به گزارش خبرگزاری فارس از مهریز، رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان مهریز ظهر امروز در جمع خبرنگاران از پیشنهاد ساخت و تجهیز کتابخانه‌ای عمومی از سوی خیّر مهریزی، جعفر شکیب که ساخت بلندترین برج بادگیر دنیا و مجموعه مجهز ورزشی در مهریز از اقدامات اوست، خبر داد.

سعید قریشی گفت: جعفر شکیب در نامه‌ای به فرمانداری شهرستان مهریز اعلام کرده است که اکنون به حمد الهی موقعیتی دست داد تا اینجانب جعفر شکیب برای ارتقای سطح دانش و فرهنگ عمومی، با هزینه خود و در ملک خویش یک واحد کتابخانه با امکانات لازم احداث کنم، بر همین اساس خواهشمند است اقدامات لازم را در مورد موافقت و امر به همکاری ارگان‌ها و ادارات ذی‌ربط مبذول کنند.

وی عنوان کرد: فرماندار مهریز هم ضمن استقبال گرم از این درخواست در پی‌گیری این امر به معاونت فرمانداری آورده است: با توجه به نیت خیرخواهانه جناب آقای شکیب و تداوم اقدامات ارزشمند قبلی ایشان که جای تشکر و قدردانی ویژه دارد، به کلیه ادارات و نهادهای دولتی مخصوصاً شورای اسلامی شهر، شهرداری و اداره کتابخانه‌ها اعلام نمایید، نهایت همکاری و مساعدت برای اجرای طرح مذکور را معمول کنند.

فرماندار مهریز در نامه‌ای به جعفر شکیب برای دعوت به جلسه مقدماتی پیرامون مهیا کردن شرایط احداث این کتابخانه، ضمن قدردانی از وی آورده است: خیرمندی و خیرخواهی خصیصه انسان‌های بزرگی است که با اندیشه‌های والا و همتی بلند مرزهای خودخواهی را در هم شکسته، با ژرف‌نگری و عاقبت‌اندیشی به هم‌نوعان خود اندیشیده، سعی در رفع مشکلات انسان‌ها و جامعه می‌کنند.

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان مهریز هم‌چنین از فراهم کردن زمینه‌های لازم برای احداث این کتابخانه و ثبت کروکی با همکاری اداره‌کل کتابخانه‌ها، شورای شهر و شهرداری خبر داد و افزود: این کتابخانه با کلیه امکانات در زمینی به مساحت 2 هزار و 100 مترمربع در چهار طبقه با اتاق پژوهش، سالن مطالعه برادران و خواهران، مخزن کتاب، مرکز اطلاع‌رسانی اینترنتی، نمادی از شهرستان مهریز مانند برج بادگیر شکیب و یک طبقه ویژه سالن همایش احداث خواهد شد.

دبیرستان و پیش‌دانشگاهی دخترانه شکیب، مجموعه ورزشی مجهز و تخصصی شکیب، کبوترخانه تفرجگاه کوه ریگ از باقیات‌الصالحات این خیّر مهریزی است.

انتهای پیام/ش20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول