اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کوهبنان:

حماسه فتح خرمشهر در تاریخ ماندگار است

خبرگزاری فارس: فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان کوهبنان گفت: یاد و خاطره حماسه بزرگ فتح خرمشهر باید برای همیشه در یادها و تاریخ باقی بماند.

حماسه فتح خرمشهر در تاریخ ماندگار است

اکبر کردی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کوهبنان با گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام خمینی (ره) و حماسه‌سازان سوم خرداد به ویژه شهیدان عملیات بیت‌المقدس اظهار داشت: در سوم خرداد در اوج شعف و شادمانی مردم از این پیروزی بزرگ در جنگ، رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) فرمودند "فتح خرمشهر فتح خاک نیست، فتح ارزش‌های اسلامی است" و در جایی دیگر فرمودند "خرمشهر را خدا آزاد کرد."

وی افزود: از مهم‌ترین عوامل مهم پیروزی ملت ایران در فتح خرمشهر فرماندهی راهبردی و انفاس قدسیه حضرت امام راحل و در ادامه شهادت‌طلبی، ایثار، وحدت، انسجام و همدلی نیروهای مسلح و ملت ایران، ولایت‌پذیری سپاهیان و رزمندگان اسلام، ایمان و اعتقاد به هدف بود.

کردی بیان کرد: فتح خرمشهر طی هشت سال دفاع مقدس یک حماسه بسیار بزرگ بود که امید تمام متجاوزان و در رأس آنان رژیم بعث عراق را به یاس و ناامیدی تبدیل کرد.

وی ادامه داد: رزمندگان اسلام در کمال ناباوری و با حداقل تجهیزات نظامی اما با توکل، ایمان به خدا و اطاعت بی‌چون و چرا از حضرت امام خمینی (ره) موفق شدند، خونین‌شهر را با اهدای عزیزترین جوانان و شهدا به آغوش میهن اسلامی برگردانند و دشمن را وادار به عقب‌نشینی و شکست کنند.

کردی تصریح کرد: یاد و خاطره این حماسه بزرگ باید برای همیشه در یادها و تاریخ باقی بماند.

وی سخنرانی یکی از فرماندهان و یادگاران دوران دفاع مقدس قبل از خطبه‌های نماز جمعه، برگزاری شب شعر و خاطره، دیدار با خانواده شهدای عملیات فتح خرمشهر، برگزاری مسابقات فوتسال بین بسیجیان و برپایی محفل انس با قرآن توسط خواهران بسیجی را از جمله برنامه‌های ویژه گرامیداشت سوم خرداد در کوهبنان برشمرد.

کردی خاطرنشان کرد: همچنین انجام کوهنوردی خانوادگی توسط بسیجیان در صبح سوم خرداد در ارتفاعات خواجه خضر، غبارروبی و عطرافشانی قبور مطهر شهدای گمنام، برپایی نمایشگاه عکس با موضوع دفاع مقدس و بیداری اسلامی در جایگاه‌های نماز جمعه شهرستان از مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی به مناسبت سوم خرداد در کوهبنان است.

وی خاطر نشان کرد: لازم است به پاس فداکاری و جانفشانی رزمندگان و حماسه‌سازان فتح خرمشهر هر سال مراسمی در شان این حماسه‌سازان برگزار شود تا افراد جامعه به ویژه نسل جوان انقلاب بدانند که برای حفظ و نگهداری اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی زحمات بسیاری کشیده شده و خون‌های زیادی ریخته شده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کوهبنان گفت: ما باید در پرتو فرمایشات و رهنمودهای مقام معظم رهبری در سایه وحدت و همدلی برای حفظ انقلاب و دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های حضرت امام خمینی (ره)، انقلاب و خون شهیدان تلاش کنیم.

انتهای پیام/ز10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول