اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی:

ایران از عهده شبهات و سؤال‌های مذاکرات 1+5 بغداد برمی‌آید

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی گفت: کارشناسان ایران در مذاکرات 1+5 از عهده شبهات و سؤال‌های مطرح شده در این نشست در بغداد پیروز بیرون می‌آیند.

ایران از عهده شبهات و سؤال‌های مذاکرات 1+5 بغداد برمی‌آید

عوض حیدرپور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان در پاسخ به این سؤال که مذاکرات 1+5 در بغداد تابع چه شرایطی است، اظهار داشت: پس از اجلاس استانبول یک نشست کارشناسی بوده که کارشناسان مربوطه طی روز‌های گذشته در لاهه داشته‌اند و مباحث ارائه شده در این نشست نیز مناسب و قابل توجه بوده است.

وی با اشاره به اینکه مباحث ارائه شده در این نشست حاکی از این بوده که غرب به صورت کامل پذیرفته است که ایران هم‌چنان به فعالیت هسته‌ای خود ادامه بدهد، اضافه کرد: هم‌چنین مباحثی که در ارتباط با بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی وجود داشته این بوده که دنیا باید به سوی از بین بردن سلاح‌های هسته‌‌ای موجود حرکت کند.

نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هم‌چنین باید گفت که جمهوری اسلامی ایران آماده است که دانش خود را براساس مقررات MPT در اختیار تمام کشور‌های علاقه‌مند و به ویژه کشور‌های منطقه و اسلامی قرار بدهد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا ایران می‌تواند نسبت به گفتار‌ها و قول‌های غربی‌ها امیدوار باشد، ادامه داد: طبیعت گفت‌و‌گو موثر بودن حرف حق را نشان می‌دهد و منطقی بودن این مذاکرات نیز سبب به نتیجه رسیدن آن می‌شود و این منطقی بودن بر فضای مذاکرات موثر است.

حیدرپور با اشاره به اینکه کارشناسان ایران در مذاکرات 1+5 از عهده شبهات و سؤال‌های مطرح شده در این نشست در بغداد پیروز بیرون می‌آیند، تاکید کرد: موضوعاتی که در این نشست مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد به طور حتم به نفع ایران است.

وی در پاسخ به این سؤال که شکست سارکوزی و مرکل می‌تواند در مذاکرات 1+5 در بغداد به نفع ایران باشد یا خیر، افزود: حوادثی که در اروپا به وقوع می‌پیوندد در راستای حاکمیت بیشتر مردم و محقق شدن مطالبات مردم بوده و به هر صورت، هر حرکتی در راستای حاکمیت مردم به نفع جمهوری اسلامی ایران نیز است.

نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: برگزاری مذاکرات 1+5 در روز سوم خردادماه جاری در بغداد هم‌زمان با آزاد‌سازی خرمشهر به صورت کامل یک امر اتفاقی بوده است و تقارن آن با روز آزاد‌سازی خرمشهر برای ایران یادآور یک پیروزی بزرگ است.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول