اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر دامپزشکی ریگان:

حمل فرآورده‌های خام دامی با هماهنگی دامپزشکی ممکن است

خبرگزاری فارس: مدیر شبکه دامپزشکی ریگان گفت: متصدیان مراکز عرضه کننده فرآورده‌های خام دامی باید با هماهنگی دامپزشکی و اخذ مجوز بهداشتی نسبت به حمل فرآورده‌های خام دامی اقدام کنند.

حمل فرآورده‌های خام دامی با هماهنگی دامپزشکی ممکن است

حجت‌الله جعفری امروز در حاشیه برگزاری کلاس و کارگاه آموزشی و ترویجی ویژه مراکز عرضه کننده فرآورده‌های خام دامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ریگان اظهار داشت: کنترل و نظارت بهداشتی بر فرآورده‌های خام دامی یکی از اهداف اصلی حرفه دامپزشکی است.

وی افزود: آشنایی متصدیان مراکز عرضه کننده فرآورده‌های خام دامی با اصول و ضوابط بهداشتی عرضه از جمله وظایف حرفه دامپزشکی است که به همین منظور کلاس و کارگاه آموزشی ویژه این مراکز در شبکه دامپزشکی با حضور 25 نفر برگزار شد.

مدیر شبکه دامپزشکی ریگان آموزش دامداران را از جمله اهداف برگزاری این دوره برشمرد و عنوان کرد: پیشگیری از بیماری‌های قابل انتقال انسان و دام یکی از موضوعات مطرح شده در این کلاس‌ها بود.

وی افزود: در این کلاس‌ها بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و طریقه کنترل و مبارزه با این بیماری‌ها و همچنین توضیحاتی درباره رعایت اصول قرنطینه و حمل بهداشتی فرآورده‌های خام دامی مطرح شد.

مدیر شبکه دامپزشکی شهرستان ریگان گفت: در این کلاس‌ها و کارگاه آموزشی مقرر شد، متصدیان این مراکز با هماهنگی دامپزشکی و اخذ مجوز بهداشتی نسبت به حمل فرآورده‌های خام دامی اقدام کنند.

وی با بیان اینکه در این دوره آموزشی، شرایط نگهداری و لزوم توجه به تاریخ تولید و انقضا فرآورده‌های خام دامی مورد تاکید قرار گرفت، خاطرنشان کرد: در پایان این کلاس‌ها بروشورها و اطلاعیه‌های بهداشتی در اختیار متصدیان مراکز مذکور قرار گرفت.

به گزارش فارس، در ریگان بیش از 200 هزار راس دام سبک و 14 هزار راس دام سنگین نگهداری می‌شود و این شهرستان یکی از قطب‌های مهم پرورش دام در استان کرمان به شمار می‌رود.

انتهای پیام/و20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول