اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان اعلام کرد

افشای زوایای پنهان ترور شهید مولوی جنگی‌زهی/ دستگیری 6 نفر از عاملان ترور

خبرگزاری فارس: دادستان عمومی و انقلاب زاهدان گفت: با رسیدگی به پرونده ترور شهید مولوی جنگی‌زهی، زوایای پنهان عملیات ترور آشکار و شش نفر از عوامل این عملیات دستگیر شدند.

افشای زوایای پنهان ترور شهید مولوی جنگی‌زهی/ دستگیری 6 نفر از عاملان ترور

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، محمد مرزیه صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در دادسرای عمومی و انقلاب زاهدان اظهار داشت: بر اساس فرضیه‌هایی که در دست بود و با توجه به اهمیتی که در پرونده وجود داشت پرونده با احاله به مرکز استان انتقال پیدا کرد و پرونده در دستور کار اداره اطلاعات قرار گرفت و رسیدگی آغاز شد.

وی افزود: بعد از ترور، دستگیری‌هایی انجام شد که بعد از مدت‌ها پنج نفر از افراد دستگیر شده آزاد شدند و این نشان می‌دهد علتی مبنی بر دستگیری بی‌مورد افراد وجود ندارد.

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان بیان کرد: سرنخ‌هایی به دست آمد که فردی می‌تواند پیمانکار ترور باشد و بعد از تقویت این فرضیه که این فرد در بحث ترور نقش دارد دستگیر می‌شود.

وی گفت: در نیمه دوم فروردین ماه، افراد دستگیر شده به مباشرت در قتل اقرار می‌کنند و صحنه ترور و عملیات را توضیح می‌دهند.

مرزیه تصریح کرد: ترور با برنامه دقیق و چند ماه فکر و دقت در نحوه انجام آن صورت پذیرفته و از صحنه عملیات فیلمبرداری شده است.

وی عنوان کرد: در مجموع مبالغ دریافتی به 700 میلیون تومان رسیده که بین افراد مباشر و معاون توزیع شده است.

مرزیه در زمینه متهمان پرونده نیز گفت: متهم "م ـ الف" پیمانکار صحنه عملیات بوده، سلاح غیرمجاز را تهیه و تحویل اعضای تیم ترور داده و رابط بین اعضای تیم ترور بوده است و متهم "ج ـ الف" ضارب و تعقیب کننده شهید جنگی‌زهی بوده، حمل و نگهداری سلاح غیرمجاز را هم انجام می‌داده است.

وی در ادامه تصریح کرد: متهم "ن ـ م" جزو ضاربان و در تعقیب شهید جنگی‌زهی بوده و "ج ـ الف" جزو ضاربین و در تعقیب موثر بوده است.

مرزیه ادامه داد: "م ـ ب" در راهبندی و تعقیب نقش داشته است و "ه ـ الف" نیز فیلمبرداری عملیات ترور را بر عهده داشته است.

مرزیه ادامه داد: در مجموع دو نفر ضارب اصلی بودند، یک نفر فیلمبرداری می‌کرده، یک نفر راننده بوده و یک نفر دیگر هم با سلاح کلت تیراندازی کرده است.

وی بیان داشت: یکی از متهمان کارش بستن راه بوده که بعد از دعوت مولوی به مکانی مشخص در برگشت از مکان برنامه را عملیاتی می‌کنند و جلوی ماشین را می‌گیرند و عملیات ترور را انجام می‌دهند.

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان تصریح کرد: این افراد دقیقا اقرار کرده‌اند و اگر زمینه آماده شود دادگاه آنها به صورت علنی برگزار می‌شود.

وی افزود: در این پرونده بعضی‌ها آمر در قتل، بعضی‌ها معاون قتل و بعضی‌ها هم مباشر قتل بودند که متهمان مباشر پرونده حرفشان این است که تحت تاثیر صحبت‌ها و وجوه پرداختی قرار گرفتند و به دستور این کار را انجام داده‌اند.

مرزیه گفت: متهم اخیری که دستگیر شد به طراحی قتل اعتراف کرد که چه کسانی در این طراحی دخیل بودند و به چه نحوی این طراحی انجام شده است.

انتهای پیام/صا10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول