اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دیواندره:

فرهنگ کتابخوانی باید در جامعه نهادینه شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهر دیواندره با تاکید بر لزوم نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه، گفت: رشد و توسعه جامعه نیازمند افراد کتاب‌خوان است.

فرهنگ کتابخوانی باید در جامعه نهادینه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج ماموستا حسنی ظهر امروز در نخستین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان دیواندره در سال‌جاری، اظهار داشت: ترویج فرهنگ کتابخوانی و ارتقای سطح بصیرت عمومی جامعه به توسعه کشور منجر می‌شود.

وی وجود افراد کتابخوان را نیاز جوامع برشمرد و افزود: هر جامعه‌ای که افراد کتابخوان بیشتری داشته باشد در راه رسیدن به توسعه با موانع کمتری روبرو می‌شود و زودتر به مقصد خواهد رسید.

معاون فرماندار دیواندره در ادامه این جلسه با تاکید بر نقش اثرگذار کتابخانه‌های عمومی در توسعه فرهنگ عمومی جامعه، گفت: کتابخانه‌ها از ارکان مهم در توسعه جوامع هستند و باید مورد حمایت قرار گیرند.

عبیدی با اشاره به اینکه تقویت شاخص‌های فرهنگی موجب رشد سایر شاخص‌های توسعه می‌شود، عنوان کرد: حمایت دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی از کتابخانه‌ها که در توسعه فرهنگی نقش اساسی ایفا می‌کنند، بسیار ضروری است.

سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی دیواندره نیز در این جلسه خواستار حمایت بیشتر مسئولان از این نهاد عمومی شد و تصریح کرد: کتابخانه‌های عمومی با اجرای برنامه‌های متنوع و اثرگذار تلاش می‌کند که اقشار مختلف اجتماع را به کتابخوانی تشویق کند.

جلال قربانی گفت: بهره‌گیری از تکنولوژی‌های روز مانند راه‌اندازی شبکه کتابخوانان حرفه‌ای در فضای مجازی یکی از اقداماتی است که بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

وی در پایان اضافه کرد: در حال حاضر این شهرستان دارای یک کتابخانه عمومی نهادی و سه کتابخانه عمومی مشارکتی با دو هزار نفر عضو فعال است.

انتهای پیام/غ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول