اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور ارائه خدمات بهتر به گردشگران

سایت مجازی بازدید از غار تاریخی کرفتو راه‌اندازی شد

خبرگزاری فارس: سایت مجازی بازدید از غار تاریخی کرفتو برای استفاده مسافران و گردشگران به استان راه‌اندازی شد.

سایت مجازی بازدید از غار تاریخی کرفتو راه‌اندازی شد

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد: با راه‌اندازی این سایت مسافران و گردشگران می‌توانند راحت‌تر مسیر بازدید غار را پیدا کنند و گردشگر در طول مسیر از امکانات مورد نیاز خود همچون غذاخوری، پمپ بنزین و استراحتگاه آگاهی یابد و آسان‌تر مسیر منتهی به غار را پیدا نماید.

امیر الهی افزود: برنامه دیگر ما برای غار کرفتو ثبت آن در فهرست آثار جهانی است که درصورت نقشه‌برداری و تامین اعتبارات مورد نیاز به‌عنوان اولین بنای تاریخ باستانی استان کردستان در یونسکو به ثبت جهانی خواهد رسید.

الهی در ادامه به طرح‌های مرمتی در سطح استان کردستان اشاره کرد و گفت: در سال گذشته تعداد 20 بنا از ابنیه تاریخی در سطح استان مرمت و استحکام‌بخشی شده و امسال بافت‌های تاریخی شهرستان بیجار و طرح مرمتی سرتپوله را در دستور کار خواهیم داشت.

وی در ادامه به تجهیز ویترین‌های موزه سالار سعید سنندج  اشاره کرد و گفت: در سال گذشته و بعد از گذشت 40  سال توانستیم ویترین‌های موزه شهر سنندج را به منظور حفظ اشیاء تاریخی در برابر رطوبت و تاثیرات آب و هوایی آن مرمت نمائیم.

الهی گفت: در سال گذشته تعداد 39 اثر تاریخی استان در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده و امسال نیز تعدادی دیگر از این آثار تاریخی به ثبت خواهند رسید.

الهی همچنین افزود: ما در سطح استان قابلیت‌های خوبی در زمینه گردشگری داریم که یکی از آن آبیدر سنندج است و 33 پروژه گردشگری را در بر دارد که اولین پروژه آن احداث رستوران سنتی است که در دستور کار شرکت عمران آبیدر قشلاق سنندج قرار گرفته است.

انتهای پیام/غ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول