اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش گیلان خبر داد

تشکیل کلاس سوادآموزی برای اولیای بی‌سواد دانش‌آموزان

خبرگزاری فارس: معاون سوادآموزی آموزش و پرورش گیلان گفت: طبق دستورالعمل ثبت‌نام دانش‌آموزان برای سال 91، مدیران مدارس همزمان با ثبت‌نام، اولیای بی‌سواد را شناسایی کرده و برای آنها کلاس‌های سوادآموزی تشکیل می‌دهند.

تشکیل کلاس سوادآموزی برای اولیای بی‌سواد دانش‌آموزان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمد امیری عصر امروز در جمع سواد آموزان استان با اشاره به تعیین تکلیف آموزشیاران نهضت سوادآموزی اظهار کرد: سال گذشته تعداد 920 نفر آموزشیار تعیین تکلیف شده و از طریق قبولی در آزمون جذب آموزش و پرورش شدند.

وی با اشاره به عزم جدی مسئولان برای باسوادی افراد بی‌سواد، اذعان کرد: طبق مصوبه هیئت دولت و ابلاغ آن از طرف استانداران به تمام دستگاه‌های اجرایی، همه دستگاه‌ها موظف هستند در امر شناسایی، جذب، تشویق و حمایت بی‌سوادها برای شرکت در کلاس‌های سوادآموزی همکاری کنند.

این مسئول، ادامه داد: در دستورالعمل ثبت نام دانش‌آموزان برای سال 91 تاکید شده که مدیران مدارس سراسر کشور همزمان با ثبت نام دانش‌آموزان، اولیای بی‌سواد را شناسایی و برای آنان کلاس‌های سوادآموزی تشکیل دهند.

وی، با تصریح بر اینکه در سال جاری تمام تلاش خود را برای جذب بی‌سوادهای مطلق به منظور ریشه‌کنی بی‌سوادی به کار می‌گیریم، خاطرنشان کرد: استفاده از معلمان شاغل و بازنشسته آگاه به فنون تدریس در آموزش سواد آموزان از اولویت‌های بعدی برنامه‌های نهضت سوادآموزی در سال جاری است.

به گفته امیری، کلاس انتقال از اول مهر 91 پس از چاپ و تامین کتب درسی دایر می‌شود و قبولی در این کلاس معادل پایان دوره ابتدایی (کلاس ششم) است.

وی، حداقل حد نصاب تشکیل کلاس دوره تکمیلی را 7 نفر، سوادآموزی 8 نفر و تحکیم سواد 10 نفر اعلام کرد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول