اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد کردستان خبرداد

صدور 117 فقره گواهی تاییدیه ایمنی آسانسور در کردستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی کردستان از صدور 117 فقره گواهی تاییدیه ایمنی و کیفیت آسانسور در این استان در سال گذشته خبرداد.

صدور 117 فقره گواهی تاییدیه ایمنی آسانسور در کردستان

نجم‌الدین شیخ‌عطاری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج با اشاره به اینکه کردستان در امر استانداردسازی آسانسور در کشور پیشگام است، اظهار کرد: در سال 85 قرارداد بازرسی تمامی آسانسورهای نصب شده در استان منعقد شد.

وی تصریح کرد: در این سال با بررسی کارشناسان استاندارد نواقص فنی و کارکردی در بیش از 40 درصد از آسانسورها مشاهده شد.

وی ادامه داد: با کنترل‌های مجدد و نظارت کارشناسان هم‌اکنون شاهد بهبود چشمگیری در کیفیت آسانسورهای نصب شده در استان هستیم.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی کردستان گفت: در حال حاضر بیش از 85 درصد آسانسورهای نصب شده در استان با استانداردهای ملی مربوطه انطباق دارند.

شیخ‌عطاری خاطرنشان کرد: برای کنترل بهتر و موثرتر در امر استانداردسازی آسانسورهای استان، دو شرکت بازرسی فنی تایید صلاحیت شده آسانسور در استان شروع به فعالیت کرده‌اند.

وی عنوان کرد: به منظور رعایت مقررات ملی ساختمان و رفع نواقص در زمان نصب آسانسور مقرر شده است که مالک باید قبل از تاییدیه نقشه مشخصات ساختمان برای عقد قرارداد نصب آسانسور به نصب‌کنندگان مجاز مراجعه کند.

وی بیان داشت: نظارت بر آسانسورهای در حال نصب و بازدید ادواری از آسانسورهای منصوبه از جمله وظایف خطیر سازمان ملی استاندارد ایران است.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی کردستان در پایان تصریح کرد: نظارت بر آسانسورهای در حال نصب و بازدید ادواری از آسانسورهای منصوبه جز در سایه همراهی مسئولین شهری و استانی و صاحبان املاک دارای آسانسور مقدور نیست.

انتهای پیام/غ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول