اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزشی مؤسسه امام خمینی(ره):

مؤسسه امام خمینی مصداق بارز وحدت حوزه و دانشگاه است

خبرگزاری فارس: معاون آموزشی مؤسسه امام خمینی(ره) گفت: این مؤسسه مصداق بارز وحدت حوزه و دانشگاه بوده و تبیین دیدگاه اسلام در علوم انسانی از وظایف آن است.

مؤسسه امام خمینی مصداق بارز وحدت حوزه و دانشگاه است

حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: اندیشه تحول در حوزه‌های علمیه از زمان آیت‌الله بروجردی آغاز شده و بعدها توسط شاگردان ایشان ادامه یافت.

وی افزود: از جمله اندیشه‌های تحول در حوزه‌های علمیه برای خدمت‌رسانی بهتر، تشکیل مؤسسه در راه حق در سال 1353 بود که این امر چهار سال پیش از پیروزی انقلاب اسلامی محقق شد.

معاون آموزشی مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه پس از تشکیل این مؤسسه و پیروزی انقلاب، آیت‌الله مصباح‌یزدی مدیریت آن را بر عهده گرفت بیان داشت: پس از انقلاب، گزارش فعالیت‌های مؤسسه در راه حق خدمت امام خمینی(ره) ارائه شد و ایشان نیز با اظهار شادمانی از این قضیه، پیگیر فعالیت‌های آن بودند.

وی با اشاره به کاهش بودجه نهادهای مختلف در زمان جنگ تحمیلی گفت: در این میان مؤسسه در راه حق از کاهش بودجه معاف شد.

حسینی خاطر نشان کرد: در زمان رهبری آیت‌الله خامنه‌ای مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) به طور رسمی تشکیل شده و 15 رشته تخصصی در سطوح مختلف در آن دایر شد تا روحانیون حوزه‌های علمیه بتوانند دیدگاه‌های اسلام را در خصوص رشته‌های گوناگون علوم انسانی تبیین کنند.

معاون آموزشی مؤسسه امام خمینی(ره) با تاکید بر مطالعه آثار غربی به منظور نقد آنها عنوان داشت: اسلام دینی جامع است اما در شرایط کنونی، نیازمند کمک گرفتن از علوم روز برای رفع مشکلات هستیم و مسئله وحدت حوزه و دانشگاه که مورد تاکید امام خمینی(ره) قرار داشت نیز به همین منظور صورت گرفت.

وی مؤسسه امام خمینی(ره) را مصداق بارزی از وحدت حوزه و دانشگاه دانست و تصریح کرد: هم‌اکنون صدها نفر در سطوح مختلف این مؤسسه مشغول به تحصیل بوده و برخی از آنها نیز فارغ‌التحصیل شده‌اند.

حسینی با تاکید بر ابعاد مختلف آموزشی و پژوهشی مؤسسه امام خمینی(ره) گفت: مقام معظم رهبری در خصوص اصل تشکیل این مؤسسه بیانات متعددی دارند که شامل اظهار خرسندی از این‌گونه فعالیت‌ها و هوشمندانه بودن برنامه‌های اجرا شده است.

معاون آموزشی مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری تشکیل این مؤسسه را نشانه‌ای از رشد اندیشه‌های اصلاح‌گر در حوزه‌های علمیه می‌دانند و اظهار امیدواری کرده‌اند که مؤسسه‌ای با همین تراز و با محوریت علم فقه به وجود آید.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول