اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فعالیت 80 شبکه ماهواره‌ای برای ترویج پوشش غربی

حیدری: موس‌های رایانه، تانک دشمن در جنگ نرم است

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس امنیت عمومی نیروی انتظامی استان قم گفت: امروز تانک دشمن در جنگ نرم، موس‌های رایانه است که باید با استفاده از ابزار لازم، مبارزه جانانه‌ای داشته باشیم.

حیدری: موس‌های رایانه، تانک دشمن در جنگ نرم است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام غلام‌حیدر حیدری پیش از ظهر امروز در هم‌اندیشی استادان معارف اسلامی دانشگاه فرهنگیان که در مجتمع یاوران مهدی(عج) برگزار شد، با اشاره به وضعیت فضای سایبری اظهار کرد: فضای سایبری فضای جدیدی بوده که دشمن در آن ورود پیدا کرده و در حال برنامه‌ریزی است.

وی خاطر نشان کرد: ورود به این فضا آسان بوده و همه افراد به نوعی می‌توانند به این فضا ورود پیدا کنند بنابراین لازم است به عمق اقداماتی که در این فضا صورت می‌گیرد توجه داشته باشیم.

رئیس پلیس امنیت عمومی نیروی انتظامی قم با اشاره به ابزار اینترنتی گفت: امروز اینترنت بشر را تهدید می‌کند و آنچه اتفاق می‌افتد به جای استفاده از فرصت‌های این ابزار، بیشتر بشر را تهدید می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: ماهواره، تلفن همراه، بلوتوث، بازی‌های رایانه‌ای، کتب الکترونیک و... از جمله تهدیدهای موجود است که باید آنها را به فرصت تبدیل کنیم.

حیدری با اشاره به وضعیت مدارهای تلویزیونی و ماهواره‌ای گفت: 159 مدار تلویزیونی و 203 ماهواره تلویزیونی وجود دارد، که از این تعداد 80 مدار، 100 ماهواره و 18 هزار شبکه تلویزیونی در ایران قابل دریافت است.

وی ادامه داد: این ماهواره‌ها با فرهنگ ایرانی در تضاد هستند و می‌توانند آثار مخربی را بر جای بگذارند.

رئیس پلیس امنیت عمومی نیروی انتظامی استان قم خاطر نشان کرد: بیش از 380 کانال خاص موسیقی وجود دارد که بدون توجه به مباحث اخلاقی، فساد را گسترش داده و بیش از 250 کانال ضد اخلاقی و مروج فرقه‌های انحرافی هم فعال هستند که فرقه‌هایی مانند شیطان‌پرستی را گسترش می‌دهند.

وی با بیان اینکه 80 شبکه به ترویج پوشش غربی اختصاص دارد گفت: این شبکه‌ها به دنبال هویت‌زدایی از کشورهای غیر غربی و ترویج فرهنگ غربی هستند.

حیدری ترویج خانواده‌های لجام گسیخته، عادی جلوه دادن رابطه دختر و پسر، ترویج مفهوم زندگی با دیگران به جای ازدواج، ترویج فمنیسم و مخدوش کردن رابطه فرزندان پسر و دختر را از جمله تهدیدهای برنامه‌های شبکه‌های ماهواره‌ای ذکر کرد.

وی خاطر نشان کرد: بیشترین باندهای فسادی که دستگیر می‌شوند مربوط به مکان‌هایی بود که ماهواره در آن مکان‌ها استفاده می‌شود.

رئیس پلیس امنیت عمومی نیروی انتظامی استان قم با بیان اینکه امروز تانک دشمن در جنگ نرم موس‌های رایانه است گفت: اکنون دشمن با استفاده از ابرازهای مجازی به انحراف و ترویج موضوعات ضد اخلاقی می‌پردازد بنابراین باید با امکانات و تجهیزات لازم به نبرد آنها برویم.

وی خاطر نشان کرد: دشمن امروز تلاش دارد محتواهای غربی را به منظور گسترش علوم انسانی غربی تزریق کند و می‌خواهد تفکر افراد، مستهجن شده و ارزش‌ها به ضد ارزش تبدیل شود.

حیدری عنوان داشت: نباید تصور شود جوانان تنها مورد هجمه دشمن هستند، بلکه در این هجمه به همه ارکان خانواده حمله شده و اغلب مجروحان جنگ کنونی طردشدگان از خانواده هستند.

رئیس پلیس امنیت عمومی نیروی انتظامی استان قم ادامه داد: این تهاجم تنها علیه ما نیست، بلکه کل جهان را مورد هجمه قرار داده، ولی به دلیل اینکه اعتقادات، افکار و ایدئولوژی‌های ما در تعارض با دانش‌های ضدانسانی و ضداخلاقی بوده میزان اثرگذاری آن بیشتر است.

وی با بیان اینکه در گام نخست باید دیده‌بان همه‌جانبه باشیم گفت: لازم است کارکرد دشمن را بشناسیم، زیرا در صورت عدم شناخت نمی‌توانیم به مقابله بپردازیم و سپس به آنها پاسخ دهیم.

حیدری ادامه داد: حضور در همایش‌های علمی، تشکیل حلقه‌های دینی و معرفتی و اطلاع‌رسانی درست و به موقع به محققان و تشکیل حلقه‌های دینی و معرفتی با حضور جوانان از جمله اقداماتی بوده که می‌توان در برابر جنگ نرم انجام داد.

وی تاکید کرد: باید از مناسبت‌های مختلف مانند محرم، صفر و رمضان برای اطلاع‌رسانی به جوانان استفاده کرد.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول