اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول شبکه دامپزشکی ارزوئیه تأکید کرد

ضرورت راه‌اندازی کشتارگاه ارزوئیه

خبرگزاری فارس: مسئول شبکه دامپزشکی ارزوئیه بر ضرورت راه‌اندازی کشتارگاه در این ‌شهرستان‌ تأکید کرد.

ضرورت راه‌اندازی کشتارگاه ارزوئیه

مرضیه صادقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارزوئیه با تأکید بر ضرورت راه‌اندازی کشتارگاه در این ‌شهرستان اظهار داشت: بسیاری از بیماری‌های مشترک انسان و دام مانند تب کریمه کنگو می‌تواند برای افرادی که با حیوان مبتلا سر و کار دارند، مخاطره‌آمیز باشد.

وی بیان داشت: با توجه به نقشی که کنه‌ها در انتقال این بیماری دارند و همچنین کنه‌های آلوده برای همه عمر آلوده خواهند ماند، می‌توان کنه‌ها را به عنوان مخزن بیماری نام برد. 

صادقی تصریح کرد: نشانه این بیماری در حیوانات تنها با علائمی مانند تب مختصر همراه است و بعد از یک هفته بهبود می‌یابند؛ در صورتی که حیوان در هفته اول آلودگی کشتار شود، می‌تواند مخاطره‌آمیز باشد.

وی افزود: به علت عدم وجود کشتارگاه در شهرستان و از آنجایی که اکثر مردم دام‌ها را در خانه کشتار می‌کنند و بدون نظارت دامپزشکی این کار انجام می‌شود، بنابراین احتمال شیوع بیماری زیاد است.

صادقی تصریح کرد: مردم باید از ذبح دام در منزل خودداری کرده و به قصابان توصیه شده که حین کشتار دام از دستکش‌، ماسک و روپوش استفاده کنند.  

وی افزود: در مکاتبات و ملاقات‌ها با شهردار و فرماندار در مورد احداث‌ کشتارگاه و نظارت دامپزشکی بر بهداشت گوشت تأیید شد و از وی تقاضا شد تا زمان احداث کشتارگاه حداقل مکان مناسبی با نظارت دامپزشکی مشخص شود که در حال پیگیری است.

صادقی از مردم خواست از مصرف گوشت‌های بدون مهر دامپزشکی خودداری کرده و گوشت را از قصابی‌ها و مراکز عرصه فرآورده‌های خام دامی خریداری کنند و با توجه به اینکه فصل بهار زمان انتقال این بیماری و زاد و ولد کنه است به منظور پیشگیری و جلوگیری از انتشار کنه‌ها سمپاشی کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: آموزش افراد مرتبط می‌تواند نقش مهمی را در این زمینه ایفا کند.

وی اظهار داشت: شهرستان ارزوئیه به علت هم‌مرز بودن با شهرستان‌های استان‌های جنوبی نیازمند راه‌اندازی یک واحد پست قرنطینه است.

صادقی افزود: از آنجایی که پست قرنطینه موجب جلوگیری از ورود آفات و بیماری‌های غیر بومی می‌شود؛ با انجام اعمالی از قبیل ضد‌عفونی کردن و یا روش‌های نابودی، امحا و یا ارجاع محموله‌ها می‌توان به عنوان نخستین سد دفاعی در برابر هجوم عوامل بیماری‌زا و عفونی به منطقه اقدام کرد و سبب محدود کردن و جلوگیری از سرایت بیماری به سایر مناطق شد.

وی از فرمانداری شهرستان تقاضا کرد تا جایی که امکان دارد در مورد احداث این واحد تلاش کند و گفت: دامپزشکی نیز در مورد فراهم کردن شرایط تا جایی که وظیفه داشته باشد، همکاری می‌کند.

انتهای پیام/ز10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول