اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دانشگاه فرهنگیان مطرح کرد

لزوم تربیت نیروی انسانی مورد نیاز نظام برای تعلیم و تربیت

خبرگزاری فارس: سرپرست دانشگاه فرهنگیان گفت: تربیت نیروی انسانی مورد نیاز در امر تعلیم و تربیت در کشور یکی از نیازهای روز جامعه ماست که دانشگاه فرهنگیان این هدف را دنبال می‌کند.

لزوم تربیت نیروی انسانی مورد نیاز نظام برای تعلیم و تربیت

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، اسدالله اسد گرمارودی ظهر امروز در دیدار اساتید معارف دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور با آیت‌الله مصباح یزدی اظهار داشت: در آیات مختلفی از قرآن کریم مسئله وحدانیت ربوبیت مورد تاکید قرار گرفته است و به این موضوع اشاره شده که نظام هستی همچنان که دارای یک خالق است، یک مدبر نیز امور آن را تدبیر می‌کند.

وی ادامه داد: خداوند مالک جهان هستی است و در عین حال تدبیر این جهان نیز به عهده وجود پاک او است و این جهان تکوینی جز با یک حاکمیت و یک ربوبیت نمی‌تواند اداره شود.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان افزود: اقتضاء این جهان تکوینی با یک حاکمیت و یک ربوبیت، این است که در نظام تشریع این جهان نیز یک مدبر وجود داشته باشد تا بتواند حقایق تکوین و تشریع را به صورت هماهنگ در جهان پیاده کند.

وی ابراز داشت: تمام حقیقت دین و تمام حقایق جهان خلقت به وجود پاک خداوند متصل است و این خداشناسی در معنای متکامل آن سبب رشد انسان و سعادت او می‌شود.

اسدی گرمارودی خاطرنشان کرد: این وحدانیت ربوبیت و وحدانیت در تشریع سبب توجه به ارسال رسل، امامت، مسئله غیبت و معنای ولایت فقیه در زمان غیبت در امتداد این سیر تشریعی می‌شود.

وی گفت: این سیر منطقی امروز خود را در نظام جمهوری اسلامی نشان داده است و نظام تعلیم و تربیت در این مجموعه باید در این چارچوب به ایفای وظایف خود بپردازد.

رئیس مرکز آموزش نیروی انسانی، آمار و فناوری وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه فعالان حوزه تعلیم و تربیت مرزبانان این تفکر در نظام اسلامی هستند، عنوان داشت: با اهتمامی که در سال‌های اخیر از سوی نهادهای تصمیم‌گیر فرهنگی صورت گرفت، دانشگاهی به منظور تربیت نیروهای متخصص در زمینه تعلیم و تربیت بر اساس معیارهای اصیل اسلامی راه‌اندازی شد.

وی با اشاره به تصویب طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش در شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: یکی از بندهایی که در این طرح به آن تاکید بسیار شده، لزوم تربیت نیروهای مؤمن و معتقد به منظور استفاده در نظام آموزش و پرورش کشور است.

اسدی گرمارودی افزود: به این منظور دانشگاه فرهنگیان تاسیس شد تا بازویی برای تربیت نیروی انسانی بر اساس این معیارها باشد.

وی اضافه کرد: خوشبختانه در نشست‌های مختلفی که در آن شخصیت‌های علمی و فرهنگی برجسته نظام حضور داشتند، اسلوب این دانشگاه چکش‌کاری جدی شد و در نهایت اساسنامه‌ای تدوین شد که می‌توان آن را یکی از کامل‌ترین و بهترین اساسنامه‌های دانشگاه‌های کشور دانست.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان گفت: در ماده اول این اساسنامه قید شده که دانشگاه فرهنگیان دانشگاهی برای توانمندسازی منابع انسانی آموزش و پرورش و نهادی برای ترویج علم نافع مورد نیاز آموزش و پرورش در کشور است.

وی خاطرنشان کرد: این دانشگاه در زمینه علوم تخصصی تربیتی و بهره‌گیری از توانمندی‌های نیروهای نخبه در زمینه تعلیم و تربیت در کشور پیشرو خواهد بود و در راه شکوفایی فکری مدارس کشور تلاش خواهد کرد.

انتهای پیام/و10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول