اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار زابل خبر داد

راه‌اندازی 3 کتابخانه در روستاهای زابل

خبرگزاری فارس: فرماندار زابل گفت: تجهیز کتابخانه‌ها از اولویت‌های مسئولان است و در این راستا، سه کتابخانه در روستاهای زابل راه‌اندازی می‌شود.

راه‌اندازی 3 کتابخانه در روستاهای زابل

به گزارش خبرگزاری فارس از زابل، حسین کیخا ظهر امروز در نخستین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی زابل در سال جدید اظهار داشت: با توجه به اهمیت ترویج مطالعه در جامعه، تمامی مدیران دستگاه‌های اجرایی در گسترش فرهنگ کتابخوانی مسئول هستند.

وی همچنین خواستار برگزاری جلسات انجمن کتابخانه‌ها و کمیته نهضت مطالعه مفید در کتابخانه‌ها به منظور بررسی و حل مشکلات شد.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی و کمیته نهضت مطالعه مفید زابل از راه‌اندازی سه کتابخانه در روستاهای سکوهه، ورمال و گلخانی خبر داد و بیان داشت: تجهیز کتابخانه‌ها و گسترش فرهنگ مطالعه باید از اولویت‌های کاری مسئولان باشد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی سیستان‌وبلوچستان هم در این جلسه اظهار داشت: 91  درصد از مصوبات انجمن‌های کتابخانه‌ها در سال گذشته، اجرایی شده است.

اسفندیار زیدآبادی گفت: سال گذشته، 78 جلسه با 361 مصوبه در استان تشکیل شد که نسبت به سال 89، 70 درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به تاکید استاندار مبنی بر تشکیل منظم جلسات نیز بیان کرد: همه دستگاه‌های اجرایی باید در راستای ترویج فرهنگ مطالعه مفید در جامعه تلاش کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با اشاره به سند نهضت مطالعه مفید عنوان داشت: دستیابی به اهداف این سند همکاری و همیاری همه ارگان‌های فرهنگی را می‌طلبد.

رئیس دبیرخانه و خزانه‌دار انجمن کتابخانه‌های عمومی زابل نیز در این جلسه، کتابخانه‌ها را محل تحقیق و پژوهش خواند و گفت: باید کتابخانه به محل تولید علم و خانه دوم مردم و محلی مناسب برای پر کردن اوقات فراغت آنان باشد.

زرین تاج‌باقری افزود: برای ایجاد عادت مطالعه در کودکان و نوجوانان باید از خانواده آغاز کرد و والدین باید با مطالعه، شوق کتابخوانی را در کودکان و نوجوانان ایجاد کنند.

انتهای پیام/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول