اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بافق خبر داد

خشک‌سالی در کمین دام‌های بافق

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بافق گفت: در پی خشک‌سالی‌های چند سال اخیر در بافق و کمبود آذوقه برای دام‌ها، 136 تن خوراک دام بین دامداران بافق توزیع شد.

خشک‌سالی در کمین دام‌های بافق

حمید عسکری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بافق اظهار داشت: به دنبال خشک‌سالی‌های پی در پی در سال‌های اخیر در شهرستان بافق، 136 تن خوراک دام در بین دامداران و شترداران منطقه توزیع شد.

وی با اشاره به فقر مراتع برای چرای دام‌های روستاییان و دامداران شهرستان بافق افزود: در پی خشک‌سالی‌های اخیر شهرستان بافق و فقر مراتع برای چرای دام‌های روستاییان و دامداران منطقه، این اقدام توسط جهاد کشاورزی این شهرستان صورت گرفته است.

عسکری خاطرنشان کرد: برای اجرای این طرح اعتباری افزون بر 200 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی مدیریت کشاورزی اختصاص یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی بافق تصریح کرد: اجرای طرح توزیع خوراک دام در بین دامداران منطقه به منظور جلوگیری از ذخیره حداقل گله‌های دامداران و جلوگیری از انجام چرای بیش از حد در مراتع فقیر شده شهرستان، به دلیل عدم بارندگی صورت می‌پذیرد.

وی خاطرنشان کرد: توزیع 35 تن خوراک آبزیان با ارزش 70 میلیون ریال و هزار کیلوگرم شکر بین زنبورداران نیز از دیگر برنامه‌های انجام شده توسط جهاد کشاورزی بافق است.

عسکری، آب‌رسانی به گله‌های دام شهرستان به دلیل خشک شدن برکه‌ها و آب‌گیرهای طبیعی با کامیون به تعداد 180 سرویس با اعتباری بالغ بر 100 میلیون ریال اشاره کرد و این اقدام را از جمله برنامه‌های در دستور کار شهرستان بافق برشمرد.

انتهای پیام/خ20/ط4000/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول