اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با برگزاری همایش یک‌روزه

مقدمات همکاری اداره کل میراث فرهنگی و دانشگاه دزفول فراهم شد

خبرگزاری فارس: با برگزاری کارگاه آموزشی پژوهشی معماری در دانشگاه جندی‌شاپور دزفول همکاری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این شهرستان و دانشگاه صنعتی جندی شاپور قوی‌تر می‌شود.

مقدمات همکاری اداره کل میراث فرهنگی و دانشگاه دزفول فراهم شد

به گزارش خبرگزاری فارس از دزفول، مدیر گروه معماری دانشگاه جندی‌شاپور دزفول صبح امروز در آیین آغاز به کار این کارگاه علمی اظهار داشت: هدف از برگزاری این کارگاه، دستیابی به تفاهم در زمینه‌های عملی در ارتباط میان ادارات میراث فرهنگی و دانشگاه است.

حمید‌رضا شایان تصریح کرد: دانشگاه صنعتی جندی شاپور با تجربه 17 سال فعالیت در امر تدریس و تحقیق در رشته معماری، فعالیت‌های زیادی در قالب پروژه‌های دانشجویی، پایان‌نامه‌ها و طرح‌های پژوهشی در این زمینه انجام داده است.

 این مسول ادامه داد: این کارگاه به بررسی بسترسازی رابطه‌ عملی و تأثیر‌گذار در حوزه‌های شهری و میراث فرهنگی با نگاهی دانشگاهی می‌پردازد.

وی افزود: به منظور زمینه‌سازی تعامل بین اداره میراث فرهنگی و دانشگاه، نامه‌نگاری‌های اولیه توسط حوزه ریاست دانشگاه و مدیر‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری انجام و مقرر شد این تعامل در قالب برگزاری یک کارگاه آموزشی پژوهشی در دانشگاه صورت گیرد.

شایان تأکید کرد: این کارگاه یک‌روزه با حضور حدود 30 نفر از مسئولان و متخصصان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مدیرکل و معاونان و مدیران پایگاه‌های میراث فرهنگی در سطح استان و مسئولان شهر دزفول در حوزه شهرداری، میراث فرهنگی و اداره اوقاف و همچنین متخصصان، اعضای هیئت علمی و دانشجویان در دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه صنعتی جندی شاپور برگزار می‌شود و در آن با ارائه بحث‌هایی چگونگی رابطه میراث فرهنگی و دانشگاه بررسی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، در این کارگاه مقالاتی در زمینه برداشت از بناها، تجارب مرمت در یک پروژه توسط اساتید دانشگاه و مقاله‌ای در زمینه میراث معنوی توسط کارشناسان میراث فرهنگی ارائه می‌شود.

قرار است پیش‌نویس تفاهمنامه بین اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان و دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول در حاشیه این کارگاه علمی به امضا برسد.

انتهای پیام/ز20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول