اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر یزد:

پارک قرآنی در یزد ایجاد می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر یزد از راه‌اندازی پارک قرآنی در این شهر خبر داد.

پارک قرآنی در یزد ایجاد می‌شود

حجت‌الاسلام حمیدرضا مطهریان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد با اشاره به اینکه ایجاد پارک قرآنی و ساخت فرهنگسرا در شهر مورد تاکید شورای اسلامی شهر یزد است،‌ اظهار داشت: بالا بردن فرهنگ عام جامعه یکی از مسئولیت‌های مهم شهرداری و شورای شهر است و ارتقای فرهنگ مناسب تنها در صورت انجام کار فرهنگی مناسب ایجاد می‌شود.

وی افزود: کار مکان‌یابی پارک قرآن به اتمام رسیده و امیدواریم در این دوره شاهد کلنگ‌زنی پارک قرآنی باشیم که در آن از نمادهای قرآنی، تصاویر و تجسم مجازی نیز برای نشاط معنوی شهروندان بهره ببریم.

مطهریان از دیگر فعالیت‌های شورای شهر یزد را تصویب ساخت و تملک پارکینگ‌ها برای کاهش ترافیک، هوشمندسازی چراغ‌های راهنمایی، نظارت تصویری تقاطع‌ها و تاسیس بانک شهر برشمرد.

وی با بیان اینکه ایجاد پل‌های عابرپیاده از برنامه‌های این شورا است، اما اجرایی نشده است، افزود: بخشی از این مشکلات خارج از حیطه شهرداری و شورای شهر بوده است که امیدواریم در سال جاری تعدادی از این پل‌ها را نصب و راه‌اندازی کنیم.

* راه‌اندازی کارخانه کمپوست

مطهریان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به راه‌اندازی کارخانه کود کمپوست در یزد اظهار داشت: قرارداد و احداث کارخانه کمپوست در سال 84 منعقد شده و مدت زمان آن نیز 18 ماه بوده است اما متاسفانه هفت سال طول کشید.

وی با انتقاد از طولانی شدن زمان بهره‌برداری با تاکید بر اینکه هیچ دلیلی این همه تاخیر را توجیه نمی‌کند، افزود: پایلوت بودن اجرای کمپوست در یزد از دلایل عمده طولانی شدن بهره‌برداری از این پروژه بود.

رئیس شورای شهر یزد تصریح کرد: کارخانه کمپوست یزد با صرف هزینه‌ای حدود 48 میلیارد ریال بهره‌برداری شد که حدود 30 میلیارد و 521 میلیون ریال آن از سوی پیمانکار و حدود 17 میلیارد و 70 میلیون ریال آن از سوی شهرداری هزینه شده است.

* مشکلات ترافیکی دلیل تخریب میدان بعثت

وی در ادامه در مورد تغییر وضعیت میدان سیدمصطفی خمینی (بعثت) به چهارراه گفت: با توجه به مشکلات ترافیکی در این منطقه این تغییر وضعیت انجام شد و با این کار مشکلات ترافیکی میدان بعثت یزد کاهش یافت.

وی اظهار داشت: تبدیل این میدان به چهارراه براساس مصوبه شورای ترافیک استان و شهرستان و نشست‌های متعدد کارشناسان مبنی بر ضرورت ساماندهی و کاهش مشکلات ترافیکی میدان در سال گذشته سبب شد تا بهترین گزینه یعنی تبدیل میدان به چهارراه به مرحله اجرا درآید.

مطهریان افزود: بر همین اساس بر حسب ضرورت و با توجه به افزایش حجم ترافیکی این مسیر در روزهای پایانی سال، اقدامات تخریب و آزادسازی آن به سرعت انجام شد و با آسفالت محوطه و نصب چراغ‌های راهنما در طرفین چهارراه یاد شده، شاهد کاهش مشکلات ترافیکی به ویژه در روزهای برتر در ایام نوروز بوده‌ایم.

مطهریان ضمن گلایه از تعدادی از رسانه‌های استان یزد در نقل غیر حقیقی موضوع افزود: با حذف میدان نه تنها تاثیر منفی در وضعیت این مکان به وجود نیامده است، بلکه چهره اصیل و سنتی آن نمود بیشتری پیدا کرده به طوری ‌که قدمت و تاریخی بودن شهرمان را به نحو گویاتری در اذهان عموم به ویژه بازدید کنندگان در شهر یزد به تصویر می‌کشد.

انتهای پیام/خ10/ط4000/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول