اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ویژه کاشان:

فتح خرمشهر فتح ارزش‌ها بود

خبرگزاری فارس: معاون استاندار اصفهان فتح و آزادسازی خرمشهر در عملیات بیت‌المقدس را فتح ارزش‌ها دانست.

فتح خرمشهر فتح ارزش‌ها بود

علیرضا جوادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: عملیات غرورآفرین و شجاعانه رزمندگان اسلام  و فتح خرمشهر در سوم خرداد سال 61 به‌عنوان روز مقاومت، ایثار و پیروزی در تقویم جمهوری اسلامی به ثبت رسید.

وی سوم خرداد و آزادی خرمشهر را نقطه عطفی در دوران دفاع مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: سوم خرداد می‌تواند بهترین الگو در مسائل نظامی و همچنین تداعی‌کننده هشت سال دفاع مقدس باشد.

فرماندار ویژه کاشان همچنین فتح خرمشهر را موجب یأس و ناامیدی دشمن و باعث انگیزه مضاعف برای پیروزی‌های بعدی رزمندگان اسلام قلمداد کرد و افزود: امروز انقلاب اسلامی به برکت خون پاک شهیدان هشت سال دفاع مقدس در اوج عزت و اقتدار و عظمت است.

وی با نقطه عطف خواندن فتح و آزادسازی خرمشهر، این رخداد تاریخی را فتح ارزش‌ها دانست و از آن به‌عنوان حادثه‌ای عظیم و فراموش‌نشدنی در تاریخ کشور ایران یاد کرد.

فرماندار ویژه کاشان افزود: رزمندگان اسلام در سوم خرداد 61 با کمترین امکانات نظامی و در بدترین شرایط سیاسی با توکل به خدا، ایمان راسخ و تبعیت از فرمان حضرت امام (ره) تمام معادلات دشمن را به هم ریختند.

جوادی حماسه خرمشهر را حماسه مقاومت و فتح خواند و گفت: آزاد‌سازی خرمشهر وعده الهی به مقاومت دلیرانه، شجاعانه و خالصانه مردم ایران اسلامی‌، جوانان بسیجی‌، پاسداران غیور و دلاور، ارتشی‌های شجاع و مقاوم در 34 روز استقامت نابرابر در مقابل ارتش مجهز بعث عراق و همچنین 575 روز انتظار و تلاش در جهت احقاق حق و سربلندی ملت ایران اسلامی بود.

فرماندار ویژه کاشان، عملیات بیت‌المقدس را به ‌جهت در هم‌ شکستن قوای سازمان‌دهی شده دشمن و آزاد‌سازی بخش عمده‌ای از اراضی اشغالی به‌خصوص خرمشهر بسیار مهم دانست و گفت: در این عملیات همانگونه که امام راحل فرمودند، خرمشهر را خدا آزاد کرد.

جوادی یادآور شد: دشمن بر اساس معیارها و اصول جنگ کلاسیک خود‌، جمهوری اسلامی ایران را فاقد توانایی‌های لازم در خصوص باز‌ پس‌گیری خرمشهر می‌دید اما فتح خرمشهر در واقع ماحصل نتیجه ایمان و انگیزه و شیوه خاصی از جنگ مردمی و تاکتیک‌های منحصر‌ به‌فرد نظامی بود که دشمن توان مقابله و مهار آن را نداشت.

انتهای پیام/غ10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول