اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از مناظره "توهم تا واقعیت"

سلیمی‌نمین: جوانفکر ‌توپخانه ‌جریان انحرافی است/چطور مرتضوی در دولت دهم عنصری ارزشی شد

خبرگزاری فارس: رئیس دفتر تدوین و مطالعات تاریخی ایران با بیان اینکه جوانفکر ‌توپخانه ‌جریان انحرافی است، گفت: جریان انحرافی مسئله‌ای فرعی است، ‌ولی اگر از آن غفلت کنیم در آینده به مسئله اصلی تبدیل شده و مهار آن سخت می‌شود.

سلیمی‌نمین: جوانفکر ‌توپخانه ‌جریان انحرافی است/چطور مرتضوی در دولت دهم عنصری ارزشی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، عباس سلیمی‌نمین ظهر امروز در جلسه مناظره "از توهم تا واقعیت" با موضوع جریان انحرافی که در دانشکده فنی‌مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد اظهار داشت: از ابتدا به بنده اطلاع داده بودن که آقای جوانفکر با حضور در مناظره موافقت کرده و حتی اعلام شده که طرف مناظره وی بنده هستم.

وی افزود: ولی اینکه امروز اعلام شود که این خبر تکذیب می‌شود و اعلام مناظره جوانفکر و سلیمی‌نمین شیطنت از سوی دانشجویان است کار پسندیده‌ای نیست.

رئیس دفتر تدوین و مطالعات تاریخی ایران خاطر نشان کرد: ای کاش امروز آقای جوانفکر یا آقای مشایی در این مناظره حاضر می‌شدند تا بنده مطالب خود را در حضور خودشان مطرح کنم. البته در سال گذشته نیز مناظره‌ای در شبکه چهار صدا و سیما قرار بود برگزار شود که طرف‌های مناظره‌کننده بنده و آقای مشایی بودیم و بنده حضور پیدا کردم ولی مشایی گرچه وارد صدا و سیما شده ولی در این برنامه حضور پیدا نکرد و برخوردی غیراخلاقی داشت هر چند که قبلا با وی هماهنگ شده و وی نیز پذیرفته بود.

وی با تاکید بر مطلب فوق با بیان اینکه برگزاری مناظره در ارتباط با موضوع جریان انحرافی ‌واجب است اذعان داشت: ای کاش امروز آقای جوانفکر حضور پیدا می‌کرد چرا که به این جریان گرایش داشته و توپخانه این جریان است و هر کسی که کمترین اظهارات را در ارتباط با این جریان داشته مسئول این توپخانه شده و ای کاش بنده مطالب خودم را در مورد این جریان و به ویژه روزنامه ایران در حضور ایشان مطرح می‌کردم.

سلیمی‌نمین در ادامه با بیان اینکه جریان انحرافی در دولت‌های قبل نیز وجود داشته است گفت: این جریان پدیده جدیدی نیست و اگر دولت‌های گذشته را بررسی کنیم به صورت آشکار مشاهده می‌کنیم که این جریان نیز در دولت‌های گذشته نیز وجود داشته است به عنوان مثال در دولت آقای خاتمی شعار بسیار ارزنده‌ای به عنوان توسعه سیاسی مطرح شد. ولی شاهد بودیم که برخی فضای باز سیاسی و ابزارهای توسعه سیاسی را به صورت انحصاری در دست خود قرار دادند و از آن برای اهداف خاص سیاسی استفاده کرده‌اند.

وی با اشاره به این مطلب که جریان انحرافی مسئله‌ای فرعی است، تصریح کرد: نباید به این جریان به عنوان یک مسئله اصلی در کشور نگاه کرد چرا که مسئله‌ای فرعی است. ولی اگر از آن غفلت کنیم در آینده به مسئله اصلی تبدیل شده و مهار آن سخت می‌شود.

وی افزود: باید توجه داشت که آقای احمدی‌نژاد در چارچوب قانون حداکثر چند ماه دیگر بیشتر مهمان ملت ایران نخواهد بود ولی باید توجه داشت که جریان انحرافی دنبال خواسته‌های دیگری است.

وی با طرح این سؤال که چطور مرتضوی در دولت دهم عنصری ارزشی شد اظهار داشت: در حال حاضر قاضی مرتضوی متأسفانه کل کشور را درگیر خود کرده است و افراد عالی‌رتبه کشور در سطح کلان به دعوا سر وی پرداختند و اصلا چطور شده که نگاه احمدی‌نژاد به قاضی مرتضوی در دولت دهم عوض شده و به عنوان فردی ارزشی مطرح است.

وی افزود: در سال 87 در روزنامه دولت یعنی روزنامه ایران مقالات متعددی در مورد مرتضوی و پرونده‌های قضایی وی منتشر شده است که اکثر این مقالات به نویسندگی دکتر زاکانی بوده است و روزنامه ایران نیز این مقاله‌ها را مورد تایید قرار داده است.

مرتضوی در زمانی که در خدمت ارباب جمعی هاشمی بود زمانی که در مقام قضا بود به دانشگاه آزاد خدمت‌های زیادی را ارائه داد. از جمله این مباحث مفقود کردن پرونده‌های فروش آزمون پزشکی دانشگاه آزاد بود که پس از چند سال آشکار شد و امروز شاهدیم که پرونده‌های زیادی را در این رابطه جمع‌آوری کرده‌اند.

سلیمی‌نمین ادامه داد: حال چه می‌شود که این فردی که در آن زمان به نوعی به یکسری از افراد بی‌سواد مجوز بازی با جان انسان‌ها را داده است چطور در دولت دهم یک عنصر ارزشی شده و دعواهای اساسی سر آن صورت می‌گیرد.

* هدف جریان انحرافی از بیان مکتب ایرانی تجلیل از اشرافیت یهود است نه ملت ایران

رئیس دفتر تدوین و مطالعات تاریخی ایران در ادامه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بحث مکتب ایرانی در دوران رضاخان نیز مطرح شده است اظهار داشت: مکتب ایرانی را که در دوران پهلوی نیز شاهد بودیم دنبال شد و امروز هم مشایی این را ارائه می‌کند و بعد اظهار می‌کند که قصد تجلیل از ملت ایران است در حالی که باید بیان کرد که ملت‌های جهان اسلام امروز نیازمند یک وحدت هستند و دلیل ندارد که هر ملت خود را برتر و سرتر دانسته و اینکه امروز بگوییم مکتب ایرانیان فردا هم در هر کشور دیگری مرسوم شود که بگویند مکتب آذربایجان، مکتب ترکیه، مکتب عراق و غیره... و بحث بیان مکتب ایرانی تأکید بر قومیت است.

وی ادامه داد: اصلا چه معنا دارد که از میان تاریخ 8 هزار ساله ایران تنها تاریخ 2 هزار و 500 ساله هخامنشی را مورد توجه قرار دهیم. آیا تا بیش از هخامنشیان تاریخی سیاه بودند و باعث ننگ بوده است که امروز ما از تاریخ 2 هزار و 500 ساله اسم می‌بریم و نمادهای آنها را در اجلاس‌های بین‌المللی نصب می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در دوران هخامنشیان اشرافیت یهود در واقع وارد فلات ایران شده و به نوعی به حکومت و تمدن پرداختند اظهار داشت: پس باید بیان کرد هدف تجلیل از ملت ایران نبوده بلکه تجلیل از اشرافیت یهود بوده است.

رئیس دفتر تدوین و مطالعات تاریخی ایران با طرح این سؤال که آیا احمدی‌نژاد دولت دهم همان احمدی‌نژاد نهم است بیان داشت: چه می‌شود که افراد دستخوش چنین تغییراتی می‌شوند ولی اگر احمدی‌نژاد امروز در همان مواضع دولت نهم باقی می‌ماند قطعاً تأثیرات بیشتری را بر جای می‌گذاشت.

وی ادامه داد: قطعا اگر در برخورد با دولت‌های گذشته دعواهای شخصی را کنار گذاشته و وارد دعوای احزاب نمی‌شدیم امروز اوضاع اینطور نمی‌شد و باید امروز نظام سیاسی تجارب خود را تدوین و تبیین کرده تا بتواند آیندگان را متوجه تبیین مسائل کند.

* تجلیل و تقدیر فاطمه رجبی از احمدی‌نژاد از روی ناپختگی بود

سلیمی نمین در ادامه با بیان اینکه نباید به تملق‌گویی‌ها بپردازیم اظهار داشت: برخی از عناصر جبهه پایداری و فاطمه رجبی نیز از احمدی‌نژاد تجلیل‌ها و تقدیر‌ها کردند ولی این تجلیل‌ها و تقدیر‌ها از روی ناپختگی بود و انشاء‌الله که جریانی هدفمند در راستای متوهم‌کردن احمدی‌نژاد نبوده است.

وی ادامه داد: باید توجه داشت کسانی که امروز به نام دفاع از احمدی‌نژاد به منتقدین وی حمله می‌کنند قطعا دلسوز احمدی‌نژاد نیستند و حتی برخی از اوقات هم شاهدیم که این افراد برگزاری مناظره و هر گونه اقدامی را ناپسندیده دانسته و یا به دانشجویان اتهام شیطنت می‌زند.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول