اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:

25 واحد جمع‌آوری شیر خام در اردبیل فعال است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در حال حاضر در استان اردبیل 25 واحد جمع‌آوری شیر خام به صورت رسمی و قانونی فعالیت می‌کنند.

25 واحد جمع‌آوری شیر خام در اردبیل فعال است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عادل عبد‌ایمانی بعد از ظهر امروز در جلسه کار گروه تخصصی امور اقتصادی استان اردبیل اظهار داشت: این واحدها روزانه یک صد و 22.5 تن شیر جمع‌آوری می‌کنند که به غیر از این واحدهای دارای پروانه برخی از واحدهای جمع‌آوری شیر نیز به صورت غیر‌رسمی و گاه غیر‌بهداشتی اقدام به جمع‌آوری و تامین شیر کارخانه‌های استان را می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: برای کاستن از بار میکروبی شیر خام جمع‌آوری شده نظارت‌های بهداشتی بسیار ضروری به نظر می‌رسد چرا که اگر در امر کنترل قصور داشته باشیم و به وظیفه ذاتی خود عمل نکنیم به یقین با مشکلاتی در تامین شیر سالم و بهداشتی مواجه خواهیم شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ضرورت توجه به حوزه ترویج و دامپزشکی را برای ارتقای سطح سلامت شیر و مواد خام یادآور شد و گفت: ‌اعتبار حوزه ترویج جهاد کشاورزی بسیار کاهش یافته و ما در این حوزه برای ترویج مسائل پایه‌ای برای بهره‌برداران و کشاورزان و حوزه‌های متنوع جهاد کشاورزی با مشکل مواجه هستیم.

عبد‌ایمانی به نرخ تعیین شده 600 تومان برای خرید شیر خام از تولید‌‌کننده اشاره کرد و یادآور شد: در فاصله تولید تا چرخه مصرف و حتی خرید شیر از مبدا شاهد برخی دست‌کاری واسطه‌ها هستیم به طوری که در این بین نه تولید‌کننده و نه صاحب کارخانه سود می‌برد بلکه بیشترین سود را در این بین واسطه‌گران می‌برند.

این مسئول بیان داشت:‌ در برخی موارد نیز شیر خام استان بدون فرآوری به محصول دیگر که از لحاظ اشتغال و در‌آمد‌زایی به سود استان می‌تواند باشد از محدوده استان اردبیل خارج شده و در این بین چرخه تولید و سیکل اشتغال و در‌آمد‌زایی استان آسیب می‌بیند که در این زمینه ضرورت دارد خوشه صنعتی حوزه شیر و فرآورده‌های آن تکمیل شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ادامه داد: در برخی موارد نیز شاهد آن هستیم بین واسطه‌گران و تولید‌کننده و صاحب کارخانه یک اعتماد و خوش حسابی برقرار است که در چنین حالتی تولید‌کننده راغب نیست شیر تولیدی خود را به واحد جدید که گاه در درون استان است عرضه کند که در این زمینه کسب اعتبار برای تولید‌کنندگان داخل استان و صاحبان واحدهای صنعتی بسیار با اهمیت به نظر می‌رسد.

عبد‌ایمانی به وجود 12 هزار گاو اصیل شیر‌ده در واحدهای صنعتی و نیمه صنعتی استان اشاره کرد و افزود:‌ 7 هزار و 500 واحد از این دام سنگین در کشت و صنعت مغان واقع شده به طوری که نیاز 40 کارخانه شیر از این طریق تامین می‌شود.

60 مقاله به همایش ملی عسل و گیاهان دارویی ارسال شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در ادامه سخنان خود با اشاره به برگزاری همایش ملی عسل و گیاهان دارویی در اردبیل اظهار داشت: در برآورد اولیه و با لحاظ کردن دعوت از 200 میهمان ملی و خارج از استان به این همایش با تقبل برخی هزینه‌ها از سوی اتاق بازرگانی و دستگاه‌های دیگر 40 میلیون تومان در کمترین وضعیت هزینه برگزاری این همایش است که اگر بخواهیم این همایش با کیفیت مطلوب‌تر برگزار شود باید اعتبار دیگری نیز در نظر بگیریم.

عبد‌ایمانی با اشاره به تغییر زمان برگزاری این همایش از شهریور ماه به مهر ماه گفت: با پیشنهاد اعضا و کاستن از ترافیک فصل گردشگری در شهریور ماه مقرر شد این همایش در نیمه اول مهر ماه سال جاری در اردبیل برگزار شود که مدت زمان برگزاری آن نیز دو روز است.

وی تصریح کرد: هر چند می‌توان از ظرفیت واحدهای تولیدی استان به ویژه در حوزه تولید عسل و گیاهان دارویی استفاده کرد اما به دلیل ضعیف بودن بنیه مالی واحدهای تولیدی این امر میسر نشده اما سازمان میراث فرهنگی و گردشگری عهده‌دار دریافت تخفیف 60 درصدی برای هزینه اقامت و پذیرایی بخشی از میهمانان خارج از استان شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه طرح آبیاری 3 هکتار از اراضی محدوده شبکه پایاب سد یامچی که در سفر چهارم رئیس جمهور با مجوز وزیر جهاد کشاورزی تصویب شده و نعمتیان صاحب این 3 هکتار اراضی به توضیحاتی در این زمینه پرداخت و مقرر شد جهاد کشاورزی به دلیل اولویت این اراضی با اخذ مجوز از امور آب به اجرای شبکه آبیاری این اراضی اقدام کند.

انتهای پیام/ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول