اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون رفاه اجتماعی وزیر کار خبر داد

ساخت 2 بیمارستان در آبادان و ماهشهر

خبرگزاری فارس: معاون رفاه اجتماعی وزیرکار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: ساخت دو بیمارستان برای جامعه زیر پوشش تامین اجتماعی در شهرهای آبادان و ماهشهر در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد.

ساخت 2 بیمارستان در آبادان و ماهشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سید عبدالله عمادی شامگاه سه‌شنبه در نشست خبری در پایان سفر یکروزه خود به خوزستان از روند ساخت بیمارستان امیرکبیر اهواز اظهار رضایت کرد و گفت: تأسیس بیمارستان در آبادان و ماهشهر به منظور ارتقای سطح رفاه اجتماعی در اولویت قرار دارد.

وی با اشاره به بازدید خود از بیمارستان تأمین اجتماعی امیرالمومنین (ع) اهواز، تصریح کرد: گزارش مفصلی از خدمات‌رسانی و مشکلات درمانی این بیمارستان دریافت شد تا نسبت به رفع معضلات و بهبود نقاط قوت اقدام شود.

این مقام مسئول در وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی در خصوص اجرای طرح بیمه ایرانیان اظهار داشت: این طرح برای افرادی که نتوانستند زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گیرند در سال 89 تعریف شد و در پی تصویب آن، تبلیغات گسترده‌ای انجام شد.

عمادی تصریح کرد: در این طرح دولت 50 درصد هزینه درمان را تقبل کرد اما در سال 90 سهم هزینه تعیین شده برای مردم کاهش یافت و به 40هزار تومان رسید و به منظور رفاه افراد کم بضاعت و بی بضاعت این هزینه کاهش مجدد یافت و اکنون به 17 هزار تومان در سال برای یک نفر رسیده است.

وی در خصوص مستمری‌بگیران گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) قبل از تشکیل دولت نهم به هر خانوار پنج نفره 8 هزار تومان وحداکثر 30 هزار تومان پرداخت می‌کرد این در حالی است که در دولت نهم در سال 84 برای یک خانواده با‌‌ همان تعداد پنج نفر، این مبلغ به 32 هزارتومان رسید و در حال حاضر به مبلغ 40هزار تومان افزایش یافته است.

معاون رفاه اجتماعی وزیرکار، تعاون و رفاه اجتماعی با اذعان به کم بودن این مبلغ تصریح کرد: مقدورات دولت بیشتر از این نیست لذا در کنار پرداخت این وجه به مستمری بگیران کمک‌های شایانی از جمله کمک در زمینه اشتغالزایی، ودیعه مسکن، کمک هزینه تحصیل فرزندان و کمک هزینه پوشاک از سوی دولت و سازمان‌های مرتبط تقبل می‌شود اکنون هم که پرداخت یارانه به آن اضافه شده است.

عمادی درباره طرح پزشک خانواده گفت: این طرح در سه استان از جمله خوزستان، چهار محال و بختیاری و سیستان بلوچستان به صورت پایلوت در حال انجام است.

به گفته وی، در این طرح هر پزشک با معرفی خود در سیستم پزشک خانواده می‌تواند 2 هزار نفر را پذیرش کند و همه پزشکان عمومی در مطب خود به شیوه ارائه شده در طرح پزشک خانواده به بیماران خدمات رسانی رایگان و سرانه خود را از وزارت دریافت می‌کنند.

همچنین مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی در این نشست با اشاره به دریافت وام‌های بانکی در خصوص مشاغل خانگی اظهار داشت: سقف وام‌های مشاغل خانگی از 3 تا 5 میلیون تومان است.

به گفته سید خلف موسوی، تا کنون 26 هزار پرونده در خصوص ایجاد مشاغل خانگی توسط متقاضیان خوزستانی تشکیل شده است که از این تعداد 6 هزار نفر موفق به دریافت وام شده‌اند.

عمادی معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در سفر به خوزستان از سازمان بازنشستگی و خانه مهر واقع در منطقه پردیس بازدید کرد. همچنین دیدار با خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی در حاشیه شهر اهواز، بازدید از شیرخوارگاه وابسته به بهزیستی، مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست وبدسرپرست از جمله دیگر بخش‌های سفر یکروزه این مسئول در استان بود.

انتهای پیام/ش10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول