اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دبیرخانه شورای عالی حوزه‌های علمیه:

هم‌گرایی حوزه و سازمان اوقاف موجب احیای موقوفات می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس دبیرخانه شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: با هم‌گرایی بیشتر حوزه علمیه و سازمان اوقاف و امور خیریه، شاهد احیای موقوفات خواهیم بود.

هم‌گرایی حوزه و سازمان اوقاف موجب احیای موقوفات می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام سید عبدالفتاح نواب در دیدار شرکت‌کنندگان در نخستین هم‌اندیشی وقف و حوزه‌های علمیه با آیت‌الله سبحانی که سه‌شنبه شب در مؤسسه امام صادق(ع) برگزار شد اظهار کرد: استقلال حوزه‌های علمیه همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید قرار داشته است.

وی یکی از راه‌های دستیابی به این مسئله را استفاده از موقوفات حوزوی دانست و افزود: تأثیرگذاری این مسئله بسیار بالاست اما توجه کافی به آن صورت نگرفته است.

رئیس دبیرخانه شورای عالی حوزه‌های علمیه خاطر نشان کرد: گسترش موقوفات موجب رفع نیازهای مالی مدارس علمیه می‌شود به همین دلیل نخستین هم‌اندیشی وقف و حوزه‌های علمیه با حضور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در قم برگزار شد و موضوع آن، احیا و سامان‌دهی موقوفات حوزه‌های علمیه بود.

وی با اظهار امیدواری نسبت به افزایش هم‌گرایی در این خصوص گفت: در این صورت می‌توانیم شاهد افزایش موقوفات جدید و احیای املاک وقف شده قدیمی باشیم.

نواب ادامه داد: موقوفات حوزوی پشتوانه مناسبی برای ادامه فعالیت مدارس دینی هستند و در چند سال اخیر با انتخاب افراد روحانی به مدیریت کل ادارات اوقاف و امور خیریه استان‌ها، شاهد تأثیرات چشمگیر در این زمینه هستیم.

رئیس دبیرخانه شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه هم‌اکنون برخی از موقوفات حوزوی در اختیار مراکز دیگر قرار دارد بیان کرد: رئیس جدید سازمان اوقاف و امور خیریه توجه کافی به این مسئله داشته و امیدواریم به زودی تکلیف این موارد مشخص شود.

وی خواستار استفاده و بهره‌گیری کارشناسان و مدیران سازمان اوقاف و امور خیریه از نظرات و رهنمودهای مراجع تقلید شد و افزود: توصیه‌های علما موجب می‌شود که فردایی بهتر در انتظار حوزه‌های علمیه باشد.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول