اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستانه سالروز آزادی خرمشهر صورت گرفت

آغاز نهمین جشن گل و گلابگیری در قمصر کاشان

خبرگزاری فارس: در آستانه سالروز آزادی خرمشهر نهمین جشن گل محمدی و گلابگیری در قمصر کاشان پایتخت گل و گلاب ایران طی مراسمی آغاز شد.

آغاز نهمین جشن گل و گلابگیری در قمصر کاشان

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، شهردار قمصر سه‌شنبه شب در این مراسم با اشاره به ثبت معنوی جشن گل‌ محمدی و آئین گلابگیری این خطه، حفظ و نکوداشت آئین گلابگیری به‌عنوان میراث کهن ملی و معنوی این سرزمین و شکرگزاری بهره‌مندی از موهبت خدادادی گل محمدی را از اهداف برگزاری جشن گل محمدی عنوان کرد.   

علی‌اصغر شقایقی با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی خاطرنشان کرد: ترویج و توسعه گل ‌محمدی و تولید محصول مرغوب‌تر به همراه تشویق و تقدیر زحمت‌کشان صنعت گل و گلاب از دیگر اهداف این جشن بوده که تحقق این هدف گامی در راستای عملی ساختن فرمایشات معظم‌له است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خرمشهر، حرکت در مسیر آرمان‌های آنها را بر اساس فرمایشات امام راحل از وظایف آحاد ملت دانست و افزود: سالروز آزادی خرمشهر بهانه‌ای برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، مرور اهداف و آرزوهای آنها و بازخوانی حقی که بر فرد فرد ملت دارند، است.

شهردار قمصر کاشان، همزمانی جشن شکفتن گل‌های محمدی قمصر با به ثمر نشستن خون گل‌های وطن در آزادی خرمشهر را در سال‌جاری مبارک و میمون خواند و یادآور شد: سربلندی، افتخار، عظمت و شکوه جمهوری اسلامی ایران به برکت خون شهدا و در سایه رهبری ولایت فقیه است و حفظ این دو سرمایه بر همگان واجب است.

نهمین جشن گل‌ محمدی و گلاب قمصر کاشان که مراسم افتتاحیه آن با حضور هنرمندان و خوانندگان مطرح کشوری و با برگزاری برنامه‌های شاد و متنوع فرهنگی، سرود، طنز، موسیقی و مسابقه همراه بود به مدت دو شب ادامه دارد. 

شهر توریستی قمصر معروف به پایتخت گل و گلاب با حضور بیش از یک‌و‌نیم میلیون گردشگر در طول سال یکی از شهرهای گردشگری شمال استان اصفهان به‌شمار می‌رود.

شستشوی هر ساله کعبه قبله مسلمانان و مرقدهای مطهر امامان معصوم در عراق با گلاب ناب و دو آتیشه قمصر از افتخارات این منطقه است.  

ویژگی آب و هوایی و منطقه جغرافیایی ویژه قمصر سبب رویش گل‌های محمدی با اسانس ویژه و خاص در این منطقه شده که نظیر آن در هیچ جای ایران یافت نمی‌شود.

قمصر سکونتگاهی است که به لحاظ موقعیت هندسی، َ26 0 51 طول شرقی و َ45 0 33 عرض شمالی واقع شده ‌است، این شهر با ارتفاع متوسط 1900 متر از سطح دریا هم‌چون کمربندی سبز با بازوهای متعدد در امتداد دره‌های کم‌شیب کوه‌های بخش مرکزی ایران، تنیده شده‌ است.

مطالعه درباره پراکنش جغرافیایی و تعداد قنوات دره سبز قمصر بیانگر نکات مهمی است در این کانون آب‌گیر، گستره فعالیت‌های ساکنان به اندازه‌ای بوده‌ است که با وجود منابع زیاد آب منطقه و جمعیت کم، بیش از 92 رشته قنات کوچک و بزرگ حفر شده و تا حد امکان از منابع زیرزمینی قابل دسترس استفاده شده ‌است.

انتهای پیام/غ10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول