اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور راهنمایی گردشگران صورت می‌گیرد

ارائه آموزش به مردم روستاهای هدف گردشگری کردستان

خبرگزاری فارس: سرپرست میراث فرهنگی، صنایع‌دستی وگردشگری استان کردستان از ارائه آموزش به اهالی 13 روستای هدف گردشگری کردستان در خصوص ارتباط با گردشگران خبر داد.

ارائه آموزش به مردم روستاهای هدف گردشگری کردستان

امیر الهی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، بیان کرد: با توجه به حضور مسافران تابستانی در کردستان در روستاهای هدف گردشگری آموزش‌های لازم در خصوص برخورد با گردشگران و نحوه ارائه اطلاعات به گردشگران و مسافران به مردم این روستاها ارائه خواهد شد.

وی به شناسایی 13 روستای گردشگری در سطح استان اشاره کرد و گفت: این روستاها شامل خسروآباد و صلوات‌آباد بیجار، دزلی، ژیوار، اورامان تخت، ترجان، آویهنگ، نگل، نوره، قصلان، پالنگان و صلوات‌آباد سنندج است که به‌عنوان روستاهای هدف گردشگری شناسایی شده است.

الهی همچنین گفت: مطالعات امکان‌سنجی برای ایجاد کمپ‌های گردشگری در روستاهای هدف گردشگری کردستان انجام می‌گیرد.

به گفته وی پالنگان یکی از روستاهای هدف گردشگری کردستان است که پس از انجام مطالعات کارشناسی بدون هیچ تغییری در بافت خود به روستای گردشگری تبدیل می‌شود.

پالنگان با 20 چشمه جوشان یکی از روستاهای دهستان ژاورود از توابع شهرستان کامیاران در استان کردستان است که در 47 کیلومتری شمال‌غرب این شهر و در دره تنگیور قرار دارد.

این روستا علاوه بر داشتن معماری زیبا، دارای چشمه‌ها، آبشارها و طبیعتی سرشار از زیبایی منحصر‌به‌فرد در استان کردستان است و در کنار رودخانه‌ای قرار گرفته که به رودخانه سیروان می‌پیوندد.

پالنگان دارای گورستان قدیمی است که چند سنگ قبر با خط کوفی مربوط به قرن ششم و هفتم در آن وجود دارد، اما از همه مهم‌تر بافت معماری پلکانی روستا است که دارای ارزش فراوان است.

تابستان گرم و بهار معتدل پالنگان و کوچ بهاری عشایر به ارتفاعات این روستا با اجرای بسیاری از مراسم سنتی عشایر کرد مانند: اجرای موسیقی گریان، چپله و سیاچمانه، گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.

انتهای پیام/ع20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول