اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل مدیریت بحران خوزستان اعلام کرد

بیشترین شدت ریزگرد‌ها در آبادان و اهواز/ آلودگی 30 برابر حد مجاز

خبرگزاری فارس: مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان بیشترین شدت پدیده گرد و غبار را در شهرهای اهواز و آبادان اعلام کرد.

بیشترین شدت ریزگرد‌ها در آبادان و اهواز/ آلودگی 30 برابر حد مجاز

محمد‌رضا آملازاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز با اشاره به وقوع پدیده گرد و غبار از بعدازظهر روز گذشته در استان گفت: شدت این پدیده در شهرهای آبادان و اهواز بیش از سایر شهر‌ها بوده است.

وی افزود: غلظت ذرات گرد و غبار شب گذشته در آبادان حدود 6 هزار میکروگرم بر متر مکعب (40 برابر حد مجاز آلودگی) و در اهواز حدود 5 هزار میکروگرم بر متر مکعب (33 برابر حد استاندارد آلودگی) گزارش شده است.

آملازاده با بیان اینکه اعلام تعطیلی در شهرستان‌ها براساس میزان آلودگی به فرمانداران واگذار شده است، گفت: میزان 3 هزار میکروگرم بر متر مکعب آلودگی برای تعطیلی ادارات در نظر گرفته شده و در شهرهایی که فاقد دستگاه سنجش آلودگی هستند، 500 متر شعاع دید شاخص تعطیلی است.

وی ادامه داد: با توجه به برگزاری امتحانات امروز در استان مدارس تعطیل اعلام نشده‌اند، اما دانشگاه‌ها در تمام استان و ادارات نیز در اغلب شهرستان‌ها از جمله اهواز، آبادان، خرمشهر، شوش‌تر، ایذه و اندیمشک تعطیل هستند.

این مقام مسئول افزود: شدت پدیده گرد و غبار در حال حاضر رو به کاهش بوده و به حدود یک هزار و 300 میکروگرم در اهواز رسیده است.

آملازاده اظهار کرد: براساس اعلام هوا‌شناسی خوزستان این توده گرد و غبار تا پایان امروز در استان باقی است و در صورتی که توده جدیدی وارد نشود گرد و غبار امشب از استان خارج می‌شود.

براساس این گزارش، استاندارد آلودگی هوا براساس سازمان جهانی بهداشت 150 میکروگرم بر متر مکعب است.

انتهای پیام/ز20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول