اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار هرمزگان:

ارتقای شاخص‌های جزایر خلیج فارس از سیاست‌های نظام است

خبرگزاری فارس: استاندار هرمزگان گفت: توسعه و ارتقای ملی و فرا ملی جزایر خلیج فارس از سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی ایران است.

ارتقای شاخص‌های جزایر خلیج فارس از سیاست‌های نظام است

به گزارش خبرگزاری فارس از ابوموسی، ابراهیم عزیزی ظهر امروز در همایش علمی آشنایی با مختصات ژئوپولتیک و تاریخچه ابوموسی اظهار داشت: در هیچ دوره‌ای از تاریخ جزایر به دست نااهلان نبوده و اگر این اتفاق در مدت کوتاهی هم بوده توانسته‌ایم آن را از دست نااهلان و استعمارگران بیرون آوریم.

وی از جزایر هرمز، ‌لارک، قشم، تنب بزرگ و کوچک و ابوموسی به عنوان یک زنجیره به هم متصل قوسی شکل نام برد و افزود: آنجایی که دشمن قصد دارد با تسلط بر این شش جزیره نام خلیج فارس را خدشه‌دار کند می‌طلبد با یک نگاه بین‌المللی از این اقدام جلوگیری شود.

استاندار هرمزگان کارکرد ملی جزایر، توجه بیشتر به نقش جزایر، توسعه بیشتر در تمام بخش‌ها، ‌تولید ثروت از منابع موجود در جزایر ،‌توسعه و ارتقای فرهنگ گردشگری و هم‌چنین ارتقای شاخص‌های انسانی از نظر کمی و کیفی و پیش‌بینی یک افق 20 هزار نفری را از سیاست‌های نظام اسلامی برای جزایر عنوان کرد.

عزیزی به قابلیت‌های جزایر شش‌گانه اشاره کرد و گفت: تحولات اثرگذار این جزایر در تحولات سیاسی اقتصادی کشورهای حاشیه خلیج فارس،‌ تنوع مساحت، امکان سکونت و ظرفیت‌های مهم در جزایر، استقلال در مسیر تجارت نفت و گاز، قرار گرفتن در مسیر ترانزیت کشتی‌ها، وجود فرودگاه و موقعیت خوب هوایی و هم‌چنین امکانات ارتباطی هوایی، زمینی و دریایی از جمله این قابلیت‌ها است.

انتهای پیام/ع20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول