اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار صورت گرفت

تشکیل شورای زکات شهرستان شیراز

خبرگزاری فارس: با حضور امام جمعه موقت، فرماندار و قائم مقام شورای زکات شیراز و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی این شهرستان، نخستین شورای زکات تشکیل شد.

تشکیل شورای زکات شهرستان شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، جواد زرین‌کلاه بعد از ظهر امروز در نخستین جلسه شورای زکات شهرستان شیراز با بیان اهمیت فریضه الهی زکات، ساختار شورای چهارگانه زکات در مرکز، استان، شهرستان و بخش بر اساس قانون، اجازه مقام معظم رهبری و آیین‌نامه اجرایی آن شورا را تشریح کرد.

قائم مقام شورای زکات شهرستان شیراز با بیان اینکه شورای زکات این شهرستان بنا به پیشنهاد امام جمعه موقت شیراز به صورت هر دو ماه یک بار برگزار می‌شود؛ خاطرنشان کرد: حضور هر کدام از اعضا بر اساس قانون در شورا الزامی است و در صورت حضور نماینده اعضا به عنوان عضو غیررسمی در شورا حق رای ندارند.

وی با بیان اینکه دبیرخانه شورای زکات شهرستان شیراز در کمیته امداد امام خمینی(ره) این شهرستان ایجاد می‌شود؛ تصریح کرد: در قانون مصوب هشتم آبان ماه 1390 مجلس شورای اسلامی که در هیجدهم همان ماه به تایید شورای نگهبان رسید، وظایف هر کدام از اعضا و دستگاه اجرایی عضو شورای زکات به تفکیک مشخص شده است.

فرماندار شیراز با بیان اینکه شورای زکات، برای نخستین بار در شهرستان شیراز تشکیل شده است؛ افزود: رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی اخبار مرتبط به زکات و آگاه‌سازی مردم به اهمیت پرداخت زکات در دین مبین اسلام نقش پررنگی ایفا می‌کنند، به‌ویژه رسانه ملی که در قانون و آیین‌نامه اجرایی مربوطه، شرح وظایف مفصلی برای آن دیده شده است.

زرین‌کلاه در پایان خبر از تشکیل شورای زکات در بخش‌های این شهرستان داد.

در این جلسه حجت‌الاسلام محمد مرادی امام جمعه موقت شیراز به بیان اهمیت پرداخت زکات و توصیه دین مبین اسلام در این مورد پرداخت و خواستار اطلاع‌رسانی دقیق اخبار مربوط به زکات و این شورا از سوی رسانه‌ها به منظور آگاه‌سازی مردم و توجه به اهمیت موضوع زکات شد.

انتهای پیام/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول