اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آبفای آذربایجان‌شرقی خبر داد

بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب بستان‌آباد و بناب

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی گفت: تصفیه‌خانه فاضلاب بستان‌آباد در هفته مبارک دولت و تصفیه‌خانه فاضلاب بناب در دهه مبارک فجر با حضور مقامات ارشد کشوری و استانی به بهره‌برداری می‌رسد.

بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب بستان‌آباد و بناب

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز رضا پوررجب صبح امروز در نشست مشترک مدیران وزارت نیرو در استان با نمایندگان منتخب استان در مجلس شورای اسلامی که به منظور آشنایی با مسائل حوزه فعالیت وزارت نیرو برگزار شده بود، اظهار کرد: همان‌طوری که می‌دانید استان آذربایجان‌شرقی جزو استان‌های بزرگ کشور محسوب می‌شود و مدیرانی که در صنعت آب و برق استان وجود دارند یک تیم قوی و پرتلاش بوده و با همدلی و هماهنگی کارهای اجرایی را به‌صورت یکپارچه و منسجم انجام می‌دهند.

وی افزود: اگر نگاهی به سال‌های گذشته وضعیت آب استان چه از لحاظ کیفیت و چه از لحاظ کمیت داشته باشیم متوجه وضعیت نامناسب آن می‌شویم ولی اکنون با همبستگی و همدلی که با مدیران وزارت نیرو در استان وجود دارد هم‌اکنون اکثر مشکلات برطرف شده است و در این راستا باید گفت که این شرکت در حال حاضر در هیچ یک از شهرهای استان مشکل خاصی ندارد.

بهره‌مندی 2.8 میلیون نفر از خدمات آبفای آذربایجان‌شرقی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی در ادامه با اشاره به عملکرد شرکت گفت: شرکت آب و فاضلاب در حال حاضر در زمینه تامین و توزیع آب شرب بهداشتی به 57 شهر استان خدمات ارائه می‌دهد.

بهره‌مندی 99.8 درصد جمعیت استان از آب شرب بهداشتی

وی اضافه کرد:  99.8 درصد جمعیت استان تحت پوشش آب شرب بهداشتی شهری و 54.1 درصد از جمعیت شهری استان نیز از تاسیسات جمع‌آوری و دفع فاضلاب برخوردار بوده، که این رقم نسبت به متوسط کشوری رشد قابل توجهی را در استان نشان می‌دهد.

پوررجب با اشاره به اهمیت و ضرورت اجرای طرح شبکه فاضلاب در استان و دفع بهداشتی فاضلاب‌های خانگی گفت: امروزه ایجاد شبکه فاضلاب یکی از ضروری‌ترین تاسیسات مورد‌ نیاز جوامع بشری برای رعایت بهداشت عمومی محسوب می‌شود بر این اساس شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی با نگاهی کلان و با صرف هزینه‌های سنگین و تحمل مشکلات اجرایی پروژه، اقدام به احداث شبکه فاضلاب خانگی مبتنی بر استانداردهای زیست‌محیطی جهان کرده و با تلاش مستمر در ارتقا سطح بهداشت عمومی گامی بلند برداشته است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان گفت: در حال حاضر این شرکت در شهرهای بزرگ از جمله تبریز، مراغه، میانه، سراب، مرند، جلفا، اهر و عجب‌شیر، هشت تصفیه‌خانه فاضلاب فعال در مدار بهره‌برداری دارد.

وی اظهار امیدواری کرد که تصفیه‌خانه فاضلاب بستان‌آباد در هفته مبارک دولت و تصفیه‌خانه فاضلاب بناب در دهه مبارک فجر با حضور مقامات ارشد کشوری و استانی به بهره‌برداری برسند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان افزود: برای دفع بهداشتی فاضلاب‌های جمع‌آوری شده و به منظور استفاده از پساب حاصل از آن در بخش آبیاری فضای سبز و گلخانه‌ها تفاهم‌نامه‌ای با سازمان آب منطقه‌ای و محیط‌زیست استان انجام شده است.

پوررجب در خصوص خدمات ارائه شده به مسکن‌های مهر استان افزود: شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی تنها استانی است که برای واحدهای مسکن مهر در شهرهای بزرگ استان از جمله اهر، مراغه، میانه و سراب انشعاب فاضلاب واگذار کرده است.

انتهای پیام/و10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول