اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در چهارمحال و بختیاری

هفتمین جشنواره ادبیات داستانی بسیج برگزار می‎شود

خبرگزاری فارس: مسئول بسیج هنرمندان سپاه چهارمحال و بختیاری از برگزاری هفتمین جشنواره ادبیات داستانی بسیج در این استان خبر داد.

هفتمین جشنواره ادبیات داستانی بسیج برگزار می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، محمدرضا سلیمانی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران رسانه‌ها با اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به گستره استعدادهای هنری گمنام اهالی قلم صاحب‌نام در میان بسیجیان هنرمند و هنرمندان بسیجی، جشنواره «ادبیات داستانی» سازمان بسیج هنرمندان، زمینه‌ای برای شناخت و شناساندن این استعدادهای هنری گمنام و نیز فرصتی دیگر برای تراوش دگرباره قلم متعهد اهالی قلم صاحب‌نام است.

وی افزود: سازمان بسیج هنرمندان افتخار دارد، در هفتمین جشنواره ادبیات داستانی، میزبان قلم‏ها و قدم‎هایی باشد که به مقصد تولید آثار اثرگذار به حرکت درآمده است.

سلیمانی با برشمردن برخی اهداف برگزاری این جشنواره، ادامه داد: شناسایی استعدادهای درخشان در هنر نویسندگی کشور و ارتقا بخشیدن به ادبیات داستانی متعهد در فضای رقابتی سالم، توجه و تاکید به هنر ادبیات داستانی براساس فرمایشات موکد مقام معظم رهبری به عنوان رکن اساسی حرکت‌های بنیادی ادب و هنر و رشد و ارتقای توانایی‎های اهل قلم در زمینه‎های تکنیکی و محتوایی آثار از طریق انتخاب و ارائه الگوهای برتر از جمله اهداف این جشنواره به شمار می‌رود.

به گفته وی توجه به ارزش اندیشیدن و تفکر متعهدانه در بسترسازی و مبارزه با هر آنچه مخالف رشد و ارتقای معنوی انسان است و کشف سبک و نگاه‎های خلاقانه و نوین ادبیات داستانی در پرداخت آثار و موضوعات مختلف از دیگر اهداف این جشنواره است.

مسئول بسیج هنرمندان استان چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: آرمان‎ها، ارزش‎ها و هویت اسلامی و ایرانی و دستاوردهای انقلاب اسلامی، مقاومت و بیداری اسلامی،‌ تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی و موضوع آزاد از جمله موضوعات این جشنواره است.

وی شرایط و مدارک مورد نیاز برای شرکت در جشنواره را ارسال اثر داستانی شامل داستان کوتاه، داستان بلند و داستانک، تکمیل و ارسال فرم فراخوان جشنواره به همراه رونوشت صفحه اول شناسنامه یا رونوشت کارت ملی عنوان کرد و گفت: آثار ارسالی نباید پیش از این در جشنواره یا مسابقه‎‏ای شرکت داده شده و یا در کتابی به چاپ رسیده باشند.

مسئول بسیج هنرمندان سپاه استان چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: هر متقاضی می‌تواند فقط تا سه اثر خود را برای شرکت در جشنواره با پست سفارشی به نشانی کانون بسیج هنرمندان شهرستان‎ها و یا مرکز سازمان بسیج هنرمندان ارسال کند.

سلیمانی به نحوه اجرای جشنواره اشاره کرد و گفت: جشنواره در دو سطح استانی و کشوری برگزار می‌شود و آثار رسیده به این جشنواره در سه گروه سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان مورد بررسی قرار می‎گیرد.

وی با بیان اینکه آثار گروه‎های سنی به طور جداگانه داوری می‌شود، ادامه داد: آثار رسیده پس از بررسی توسط کارشناسان، داوری شده و طی مراسمی با حضور صاحبان اثر در مرحله استانی معرفی و تجلیل خواهد شد.

مسئول بسیج هنرمندان سپاه چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: دبیرخانه مرکزی جشنواره آثار برگزیده کشوری را در مجموعه‎ای به صورت کتاب با ذکر نام نویسندگان به چاپ می‎رساند و آثار برگزیده کشوری همزمان با برگزاری جشنواره، در کارگاه نویسندگی با حضور صاحبان آثار به نقد گذاشته خواهند شد.

وی همچنین زمان برگزاری جشنواره در مرحله استانی را 20 شهریور 1391 در مرکز استان و مرحله کشوری را در دهه اول مهر ماه 1391 عنوان کرد و گفت: مهلت ارسال آثار به کانون‎های بسیج هنرمندان شهرستان‎ها و یا مرکز سازمان بسیج هنرمندان در استان تا 15 مرداد ماه 1391 خواهد بود.

انتهای پیام/آ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول