اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پرورشی آموزش و پرورش نهبندان خبر داد

تهیه اطلس مشاغل بومی شهرستان نهبندان

خبرگزاری فارس: معاون پرورشی و تندرستی اداره آموزش و پرورش نهبندان از تهیه اطلس مشاغل بومی شهرستان توسط این اداره خبر داد.

تهیه اطلس مشاغل بومی شهرستان نهبندان

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، عبدالصمد مومن‌زاده عصر پنج‌شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان نهبندان اظهار داشت: مقام معظم رهبری بر اساس نیاز روز جامعه و کشور و از روی آگاهی شعار تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی را برای سال جاری انتخاب فرمودند که باید برای تحقق اهداف این شعار تمام مسئولان و مردم تلاش و همت مضاعف به خرج دهند.

وی با بیان اینکه مدارس و دانش‌آموزان بهترین مکان و افراد در جامعه برای ترویج و تعمیق فرهنگ‌ها هستند، تصریح کرد: اشاعه و نهادینه ساختن شعار تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی از ابتدای سال جاری در دستور کار نظام تعلیم و تربیت این شهرستان قرار گرفته است.

معاون پرورشی و تندرستی اداره آموزش و پرورش نهبندان از تهیه اطلس مشاغل بومی شهرستان توسط این اداره خبر داد و افزود: مشاغل و تولیدات بومی و حمایت و خرید آنها یکی از شاخص‌های اصلی تحقق شعار سال جاری محسوب می‌شود.

مومن‌زاده ادامه داد: این اطلس در اردیبهشت ماه سال جاری به مرکز خراسان‌جنوبی ارسال شده و در نمایشگاه مشاغل بومی این استان به معرض نمایش گذاشته شده است.

وی پیشنهاد کرد: برای ترویج و تبیین بیشتر و بهتر فرهنگ تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی می‌توان برای معلمان کلاس‌های ضمن خدمت در راستای مشاغل بومی و استفاده از تولیدات داخلی برگزار و برای دانش‌آموزان نیز مسابقاتی با همین عنوان طراحی و اجرایی کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی نیز ضمن گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر اظهار داشت: ملت و رزمندگان اسلام با توکل به خدا، ولایت‌مداری و روحیه بسیجی توانستند به این فتح غرورآفرین دست یابند و امروزه جوانان این نظام با همین روحیه بسیجی به دستاوردهای زیادی در راستای ادامه راه شهدا دست یافته و می‌یابند.

محمد مطهری‌فر با اشاره به اینکه باید در جامعه اسلامی به آن‌ دسته از فرهنگ‌های ارزشی و شایسته توجه و اهتمام بیشتری داشته باشیم، یادآور شد: فرهنگ عمومی جامعه باید در کنار و در راستای فرهنگ‌های دینی و اسلامی باشد.

وی تصریح کرد: در برابر تهاجمات فرهنگی و هجمه جنگ نرم دشمن باید فرهنگ‌های ناب اسلامی در بین آحاد جامعه به ویژه نسل جوان ترویج و نهادینه شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی، شورای فرهنگ عمومی را از بهترین جایگاه‌ها و ارکان تصمیم‌سازی و برنامه‌ریزی در سطح کشور و جامعه عنوان کرد و افزود: عدم انجام صحیح رسالت توسط این شورا منجر به چالش‌ها و معضلات فرهنگی و اجتماعی می‌شود.

مطهری‌فر گفت: در کشور به ویژه در این استان و شهرستان فرهنگ‌های بکر دینی و ارزشی وجود دارد که می‌توان از آنها در کنار فرهنگ‌های اسلامی برای مبدل ساختن آنها به فرهنگ عمومی نهایت بهره را برد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ماحصل توجه و عمل به فرهنگ‌های معنوی و اسلامی بوده است، اظهار داشت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری امروزه مبارزه و جهاد فرهنگی بهتر از هر جهادی است که در این زمینه باید مسئولان و متولیان امور فرهنگی توجه بیشتری داشته باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: برای تحقق اهداف شعار سال جاری این شورا باید برنامه‌ها و پیشنهادات خود را برای دستگاه‌های اجرایی و مردم ارائه کند و در این زمینه محوریت را در زمینه‌های فرهنگ اسلامی و دینی قرار دهد.

وی افزود: شورای فرهنگ عمومی شورای سیاست‌گذاری است و خیلی در امور اجرایی وارد نمی‌شود اما از طرفی بسترها و خوراک‌های مورد نیاز دستگاه‌های اجرایی را برای ترویج و تبیین فرهنگ‌ها فراهم می‌آورد.

انتهای پیام/آ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول