اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار زنجان خبر داد

برنامه‌ریزی برای صادرات یک میلیارد دلاری از زنجان

خبرگزاری فارس: استاندار زنجان گفت: امسال یک میلیارد دلار صادرات از استان زنجان انجام می‌شود.

برنامه‌ریزی برای صادرات یک میلیارد دلاری از زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد رئوفی‌نژاد در جلسه شورای اداری استان زنجان اظهار کرد: خوشبختانه در سال‌های اخیر اقدامات مناسبی در زمینه افزایش صادرات از استان زنجان صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در چند سال گذشته صادرات استان زنجان در کشور جایی نداشت، اضافه کرد: با تلاشی که در استان در سال‌‌های اخیر انجام شد، صادرات رشد چشمگیری داشته است.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه افزایش صادرات نیازمند افزایش تولید است، اضافه کرد: تولید در صورتی مفید است که کالای تولیدی توانایی مقابله با کالاها و تولیدات خارجی را داشته باشد که خوشبختانه در استان زنجان این امر محقق شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه قبل از سال 89 صادرات بسیار کم و ناچیزی از استان صورت می‌گرفت، اضافه کرد: این رقم در سال 89 به 280 میلیون دلار رسید.

رئوفی‌نژاد همچنین با اشاره به اینکه سال گذشته مبلغ صادرات از استان زنجان 652 میلیون دلار بود، افزود: هدف‌گذاری برای صادرات در سال جاری یک میلیارد دلار است.

وی خاطر نشان کرد: با آماری که گرفته شده در حال حاضر استان زنجان از نظر رشد صادرات رتبه نخست کشوری را دارد.

استاندار زنجان همچنین با اشاره به جذب سرمایه‌گذار خارجی در استان اضافه کرد: خوشبختانه در این زمینه نیز در سال‌های اخیر اقدامات مطلوبی صورت گرفته است.

وی همچنین با اشاره به ساخت و ساز مسکن مهر در استان افزود: در این زمینه نیز استان زنجان جزو استان‌های برتر کشور است.

رئوفی‌نژاد در ادامه با اشاره به جذب مطلوب اعتبارات عمرانی در استان اضافه کرد: این امر نیز با همکاری مسئولان استان و هماهنگی بین نمایندگان صورت گرفته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی از خدمات دولت نهم و دهم اضافه کرد: یکی از ویژگی‌های این دو دولت ارتباط با مردم است، که خوشبختانه در این زمینه اقدامات در حد مطلوب ارائه شده است.

استاندار زنجان با اشاره به سفرهای استانی دولت و مصوباتی که این سفرها به دنبال داشتند، افزود: در ابتدا بسیاری از افراد این سفرها را فیلم تلقی کرده و کاری بیهوده فرض می‌کردند.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف سفرهای دولت به استان‌ها محرومیت‌زدایی بوده است، اضافه کرد: خوشبختانه در این زمینه موفق عمل شده و نتایج این سفرها مثبت بوده است.

رئوفی‌نژاد ایجاد فضای نشاط و شور را از برکات سفرهای دولت به استان‌ها عنوان کرد و افزود: یکی از مهم‌ترین نتایج سفرهای استانی دولت، ایجاد ارتباط و رفاقت بین مردم و دولت بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز آزادسازی خرمشهر و دلاوری‌های به وقوع پیوسته در این روز افزود: پس از فتح خرمشهر مسیر جنگ عوض شد.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه در جنگ، 35 روز تمام شهر خرمشهر به وسیله دشمن احاطه شده بود، اضافه کرد: مردم و رزمندگان در این شرایط بسیار سخت با وجود اینکه نیروی بزرگی از سپاه و ارتش نیز وجود نداشت در برابر نیروهای عراقی مقاومت و ایستادگی کردند.

وی با اشاره به شهدای خرمشهر و رزمندگانی که در عملیات‌های مختلف جان خود را فدای میهن کرده و شهید شدند، اضافه کرد: در حال حاضر وظیفه همگان است که خون این شهیدان را پاس بدارند.

رئوفی‌نژاد با اشاره به اینکه در زمان جنگ شرایط بسیار سختی بر خرمشهر حاکم بود، افزود: در تمام طول جنگ حتی یکبار هم نماز جمعه در خرمشهر قطع نشد، که این امر نشان از دینداری مردم خرمشهر است.

وی همچنین با اشاره به ایستادگی و میهن‌دوستی مردم خرمشهر اضافه کرد: مردم خرمشهر در زمان جنگ شهر خود را ترک نکردند.

انتهای پیام/س10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول