اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه اردبیل:

فتح خرمشهر سپر امنیتی جامعه در برابر جنگ نرم دشمن است

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه اردبیل گفت: فتح خرمشهر سپر امنیتی جامعه و اعتقادات جوانان ما در مقابله با جنگ نرم دشمن است که در این عرصه نیز کامیابی از آن ملت ایران است.

فتح خرمشهر سپر امنیتی جامعه در برابر جنگ نرم دشمن است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عظیم تیموری پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل و در گرامی داشت سوم خرداد ماه اظهار داشت: بعد از پیروزی نظام اسلامی در جنگ هشت ساله به ویژه فتح خرمشهر استکبار قدرت و توان خود را در خاورمیانه تحلیل شده مشاهده کرد به طوری که به تدریج استکبار جهانی از این منطقه خروجی ذلت‌بار داشت.

وی افزود: هر چند امریکا و همدستان منطقه‌ای او برای سرنگونی ایران اسلامی به صدام ملعون و رژیم بعث دل بسته بودند اما اذعان و اعتراف دشمن به شکست‌های پی در پی بعد از سوم خرداد 1361 براساس اسناد موجود نشان می‌دهد که آنها به قدرت فائق ایران معترف هستند.

این مسئول با بیان اینکه دشمن با ناکامی در جنگ رو در رو زیرکانه به جنگ نرم روی آورده است تصریح کرد: آنها بارها اعلام کردند که در ایران به دنبال روی کار آمدن دولت سازشکاری هستند که در مقطعی نیز به نام دولت اصلاحات به این هدف خود دست یافتند و فتنه 88 و جریان انحرافی نیز از تبعات چنین رویکرد دشمن در مقابله با نظام اسلامی است.

تیموری به پیام‌ها و درس عبرت حادثه سوم خرداد ماه اشاره کرد و بیان داشت: اگر ایرانیان بر 36 هزار نیروی اهریمنی دشمن و پشتیبانی تمام عیار شرق و غرب از صدام پیروز شده و بر آنها غلبه کرده‌اند همه نشانگر این حقیقت است که قدرت الهی پشت سر این ملت و نظام بوده و امام راحل مدیریت جنگ را با توکل خدا انجام داده است.

وی با یادآوری اینکه فتح خرمشهر برای آب و خاک و چیزهای ظاهری نبوده است خاطرنشان کرد: در این فتح عظیم می‌توان تثبیت ایمان، معنویت، ارزشمداری، خدامحوری و تدین مردم را مشاهده کرد به طوری که این فتح عظیم صبغه معنوی گرفته و اراده خداوند را می‌توان در آن متجلی یافت.

فرمانده سپاه اردبیل اضافه کرد: این قدرت الهی است که به توان رزمندگان ما شدتی مضاعف بخشیده تا در کمتر از 34 روز خرمشهر را از دست استکبار نجات داده و در این فتح بزرگ ادبیات و فرهنگ آرمانی اسلام نمودی حقیقی یافت.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، تیموری با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران به واسطه این استقامت دشمن‌شناسی مردم، ولایتمداری امت و اعتقاد به فرهنگ ایثار و شهادت بالنده و زنده باقی مانده است اظهار داشت: نسل امروز ما باید بداند که مردم ایران دست خالی و با تکیه بر فرهنگ اصیل سیدالشهدا توانستند بر دشمن زبون غلبه کنند.

وی گفت: اگر استان اردبیل 3 هزار و 400 شهید و شهر اردبیل نیز یک‌هزار و 700 شهید در این مسیر آرمانی داده است نه به خاطر خاک و مبانی ظاهری بلکه به خاطر پابرجا ماندن اسلام عزیز بوده است و در 30 سال بعد از فتح خرمشهر نیز تمام فتوحات ما در سنگرهای مختلف منبعث از ظفر فتح خرمشهر است.

فرمانده سپاه اردبیل ادامه داد: در 200 سال گذشته تنها جنگی که ایرانیان در آن اجازه ندادند ذره‌ای از خاکشان در دست دشمن بماند دوران دفاع مقدس بوده که امروز نیز سبب شده است قدرت چانه‌زنی ما در مسئله هسته‌ای و 35 نشست انرژی هسته‌ای با کشورهای غربی افزایش یابد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، تیموری در پایان سخنان خود اذعان داشت: عده‌ای بدون در نظر گرفتن اهمیت فتح خرمشهر برخی فتوحات دیگر را هم عرض این ظفر بزرگ می‌دانند در حالی که تمام پیروزی‌های ملت ایران برگرفته از فتح خرمشهر است که خود این فتح نیز منبعث از فرهنگ عاشورایی و تاسوعایی است.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول