اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهرری:

اختلاف بین اعضای مذاکره‌کننده 1+5 از الطاف الهی بود

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرری با تاکید بر اینکه ملت ایران حق است و این حقانیت ملت ایران روزی آشکار می‌شود، گفت: اختلاف بین اعضای مذاکره‌کننده 1+5 از الطاف الهی بود.

اختلاف بین اعضای مذاکره‌کننده 1+5 از الطاف الهی بود

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی شاهچراغی در خطبه‌های نماز جمعه شهرری پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی ضمن تسلیت شهادت امام هادی (ع) گفت: امام هادی (ع) در دورانی زندگی می‌کرد که انحرافات زیاد شده بود و برای مقابله با این انحرافات اقدامات اساسی انجام داد.

امام جمعه شهرری معرفی سران انحراف به جامعه، خواستن از مردم برای فریب نخوردن از حرف‌های به ظاهر خوب آن‌ها، لعن و نفرین فرستادن به سران منحرف و تحقیر و کوچک کردن منحرفان در جامعه برای دست نیافتن آنها به جایگاهی در بین مردم را از جمله اقدامات اساسی امام هادی (ع) در مقابله با انحرافات دانست.

وی افزود: امام هادی (ع) امام مظلومی است که خود ما شیعیان در حقش کوتاهی کردیم و دشمن امروز با اهانت به شخصیت والای این امام همام برآن است تا با خیال واهی شیعیان را از ائمه دور سازد.

شاهچراغی تاکید کرد: دشمن باید به یقین بداند که با انجام چنین کارهایی هیچ‌گاه شیعیان جهان و به‌ویژه امت ایران اسلامی از عشق و ارادت به اهل بیت علیهم‌السلام کوتاه نمی‌آیند.

امام جمعه شهرری در ادامه با اشاره به نشست 1+5 در بغداد گفت: با توجه به اینکه مذاکرات گروه 1+5 به نتیجه نرسید امید است در نشست بعدی که در مسکو برگزار می‌شود ابرقدرت‌ها حرف ملت ایران را بپذیرند.

وی خاطرنشان کرد: اما نکته مهم پافشاری ملت ایران و نظام اسلامی بر استفاده از انرژی هسته‌ای که حق ملت‌ها و همه کشورهای جهان است و اینکه هیچ کشوری نباید سلاح اتمی داشته باشد.‌

شاهچراغی عنوان کرد: مسئولان ایرانی حاضر در مذاکره با قاطعیت حرف‌ها را زدند و رژیم صهیونیستی در به نتیجه نرسیدن این جلسه بسیار تلاش کرد و دولت آمریکا نیز برخلاف تصور خیلی‌ها فقط به منافع خود و رژیم صهیونیستی می‌اندیشد و مشخص شد که با این کشور نمی‌توان مذاکره کرد.

امام جمعه شهرری با تاکید بر اینکه به دلیل وجود اختلافات بین گروه 1+5 نتوانستند به یک تصمیم مشترک برسند، گفت: اختلاف بین اعضای مذاکره‌کننده یک لطف الهی بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز به کار مجلس نهم عنوان کرد: مردم این بار نیز همچون گذشته با حضور قاطعانه خود در پای صندوق‌های رای شرکت کردند و از نمایندگان خویش انتظار دارند که مسائل مهم و اساسی را فرعی جلوه ندهند.

امام جمعه شهرری در پایان خاطرنشان کرد: نمایندگان مردم باید وارد شدن به مجلس را یک فرصت و توفیق الهی بدانند و تمام حواس خود را در خدمت به مردم و منافع ملی متمرکز کنند.

انتهای پیام/ش20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول