اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه:

400 هکتار اراضی کشاورزی کهگیلویه زیر کشت هندوانه رفته است

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه گفت: امسال 400 هکتار زمین‌های کهگیلویه زیر کشت هندوانه رفته است.

400 هکتار اراضی کشاورزی کهگیلویه زیر کشت هندوانه رفته است

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، سید عمران تقوی صبح امروز در حاشیه بازدید از مزارع هندوانه دهدشت و در جمع کشاورزان هندوانه‌کار اظهار داشت: هندوانه یکی از محصولات استراتژیک و مهم کهگیلویه به شمار می‌رود.

مدیر جهاد کشاورزی کهگیلویه با اشاره به اینکه هندوانه دهدشت به عنوان یک محصول با کیفیت توانسته در بازارهای کشور برای خود جا باز کند ادامه داد: وجود زمین‌های مساعد و مستعد در دهدشت باعث شده این محصول شرایط لازم را برای رشد مناسب و با کیفیت داشته باشد.

وی یادآور شد: در سال گذشته بسیاری از هندوانه‌کاران دهدشت به دلیل نداشتن بازاریابی قوی و عدم آشنایی با اقتصاد کشاورزی دچار خسارت شدند.

تقوی افزود: در حال حاضر تبلیغات و شناساندن هندوانه با کیفیت دهدشت باید در اولویت کارها قرار گرفته و البته در کنار آن کشاورزان نیز باید با مشاوره گرفتن از کارشناسان کشاورزی و مجمع صنفی کشاورزی و با کار کارشناسی اقدام به کاشت هندوانه کنند تا متضرر نشوند.

تقوی تصریح کرد: نباید بگذاریم که هندوانه‌کاران دهدشت با بی‌برنامگی و کارهای غیر اصولی ضرر ببینند و از کاشت این محصول دلسرد شوند.

مدیر جهاد کشاورزی کهگیلویه عنوان داشت: در سال گذشته یک‌هزار و 800 هکتار از زمین‌های کشاورزی کهگیلویه به زیر کشت هندوانه رفت که با متوسط تولید 50 تن در هکتار، قریب به 90 هزار تن تولید هندوانه در کهگیلویه داشتیم.

تقوی خسارت 54 هزار میلیون ریالی سال گذشته هندوانه‌کاران را عامل اصلی کاهش کشت هندوانه در دهدشت اعلام کرد و ادامه داد: امسال 400 هکتار از زمین‌های کشاورزی کهگیلویه به زیر کشت هندوانه رفته است.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول