اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ظهر امروز

کنگره بزرگداشت عبدالجلیل رازی قزوینی در قزوین آغاز شد

خبرگزاری فارس: کنگره بزرگداشت عبدالجلیل رازی قزوینی ظهر امروز در مسجد‌النبی (ص) شهر قزوین با حضور جمعی از علمای قم و قزوین آغاز شد.

کنگره بزرگداشت عبدالجلیل رازی قزوینی در قزوین آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، کنگره بزرگداشت عبدالجلیل رازی قزوینی به پیشنهاد مقام معظم رهبری شکل گرفت و نخستین جلسه خود را در روز چهارم خرداد در قم پشت سر گذاشت، امروز با پیام مقام معظم رهبری کنگره بزرگداشت عبدالجلیل رازی قزوینی در قزوین شروع به‌کار کرد.

قسمتی از پیام مقام معظم رهبری درباره کنگره بزرگداشت عبدالجلیل قزوینی رازی به شرح زیر است:

درباره عبدالجلیل رازی قزوینی کاری که انجام می‌شود کار کاملا شایسته‌ای است، چرا که این شخصیت به لحاظ علمی و ادبی برجسته است، کتاب نقض این عالم بزرگ بیان کننده اعتقادات شیعه است و پاسخ‌دهنده به یک ناصبی و مملو از استدلال‌های منطقی و قابل فهم  برای همه است، علاوه بر این متن این کتاب یک متن ادبی و استوار، محکم و قرن ششمی است، وقتی آن فرد ناصبی شبهات را مطرح کرد همه ماندند و گفتند تنها عبدالجلیل رازی قزوینی می‌تواند پاسخگو باشد.

در کنگره بزرگداشت عبدالجلیل رازی قزوینی، حجت‌الاسلام سیدموسی ابراهیمی مدیر حوزه علمیه قزوین، حجت‌الاسلام محمد‌تقی سبحانی معاون مؤسسه علمی و فرهنگی دارالحدیث قم، محمد‌علی علیپور عضو هیئت علمی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) و حسینی‌قزوینی مدرس حوزه علمیه قزوین، سخنرانان این کنگره بودند.

گفتنی است؛ تنزیه عایشه عن الفواحش العظیمه، البراهین فی امامه امیرالمؤمنین، السؤالات و الجوابات، مفاتیح الراحات فی فنون الحکایات یا مفتاح التذکر و ... از جمله آثار عبدالجلیل رازی قزوینی است و چنانچه که عناوین آثارش نشان می‌دهد، عالمی است حاضر در زمان که رخدادهای فرهنگی زمانه‌اش را به خوبی درک می‌کند، او به منازعات مذهبی دامن نمی‌زند و بلکه با پایبندی به باورها و اعتقادات خویش تلاش می‌کند آن‌ها را به هسته‌ای استوار، باورپذیر و قابل دفاع فروکاهد.

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول