اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی:

جوانان برای کار در زمین‌های مستعد کشاورزی مهیا شوند

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: زمین‌ها متعلق به جوانان بومی هر منطقه است و نباید طوری شود که مقوله اشتغالزایی برای جوانان جویای کار، تحت تاثیر گروه‌های فرصت‌طلب قرار گیرد.

جوانان برای کار در زمین‌های مستعد کشاورزی مهیا شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، احمد علیرضابیگی در همایش خانواده‌های شهدا و ایثارگران شهرستان مراغه، با تاکید بر تلاش همه بخش‌های کشور در راستای حمایت از تولید داخلی خاطرنشان کرد: این امر محقق نمی‌شود مگر این که بتوانیم مزیت‌های خود را توسعه دهیم و محصولات ساخت داخل را با کیفیت و قیمت مناسب به‌عنوان نماینده و مبلغ فرهنگ ایرانی عرضه کنیم.

وی در ادامه با بیان این‌که باید نوع نگاه خود را به اشتغال تغییر دهیم، افزود: برخی از جوانان جویای شغل انتظار دارند که به‌راحتی صاحب درآمد شوند و این نوع نگاه به‌خاطر سیاست‌گذاری‌هایی است که بدون توجه به نیاز بازار کار در نظام آموزشی اتفاق می‌افتد.

بیگی خاطرنشان کرد: نتیجه منفی این سیاست‌گذاری‌ها در ابعاد دیگر اجتماعی از جمله بالا رفتن سن ازدواج و عدم تشکیل آسان زندگی‌ها نیز مشاهده می‌شود و همین امر تغییر نگرش جوانان نسبت به اشتغال را ضروری می‌کند.

وی با بیان این‌که دولت توسعه کشاورزی و مدیریت منابع آبی را محور فعالیت‌های خود قرار داده، افزود: این رویکرد در موضوع اشتغال نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و در شرایطی که بسیاری از پروژه‌های منابع آبی به نتیجه رسیده، جوانان ما باید برای کار در زمین‌های مستعد کشاورزی مهیا شوند.

بیگی لزوم حمایت از نیروهای جویای کار فعال و تولیدگر در اراضی کشاورزی را مورد تاکید قرار داد و افزود: این زمین‌ها متعلق به جوانان بومی هر منطقه است و نباید طوری شود که مقوله اشتغالزایی برای جوانان جویای کار، تحت تاثیر گروه‌های فرصت‌طلب قرار گیرد.

استاندار آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود اجرای هدفمندی یارانه‌ها را نیازمند پشتیبانی مردم دانست و گفت: اجرای هدفمندی یارانه‌ها با دور کند و در مراحل مختلف، موجب می‌شود که در هر مرحله یک شوک به جامعه وارد شود و این تاخیر در اجرا نیز موجب از دست رفتن فرصت‌ها می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مرام دولت احمدی‌نژاد براساس رهنمود مقام معظم رهبری این است که ثروت را به‌دست مردم بدهیم و خود مردم آن را مدیریت کنند و امروز تاثیر مثبت این اقدم در زندگی مردم مشاهده می‌شود.

انتهای پیام/ب30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول