اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل دایرةالمعارف مینا و جواهر ایران:

میناکاری استادان تبریزی به قبور تمام ائمه و امامان وقف می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل دایرةالمعارف مینا و جواهر ایران گفت: میناکاری استادان تبریزی به قبور تمام ائمه و امامان وقف می‌شود.

میناکاری استادان تبریزی به قبور تمام ائمه و امامان وقف می‌شود

علیرضا پروازی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: نخستین موقوفه در قالب دعای نادعلی، اسماء جلاله، اسماء پنج تن آل‌عبا و ... مزین به مینا و طلای 24 عیار، به ارزش بیش از 2 میلیارد ریال به حرم مطهر امام علی (ع) وقف و نصب شده و دومین اثر نیز به مسجد جمکران و به نیابت از امام عصر وقف خواهد شد.

وی افزود: این اثر در قالب دعای امام زمان، اسماء الهی، دعاهای قرآنی و ... به‌صورت کتابی میناکاری شده و در سوم تیر به آستان مسجد جمکران اهدا می‌شود. 

پروازی با اشاره به اینکه طرح این میناکاری آماده و تهیه شده است، گفت: 70 درصد عملیات اجرایی این طرح نیز انجام شده و پیش‌بینی می‌شود در تاریخ یاد شده با حضور مراجع و مسئولان کشوری و استانی رونمایی از آن صورت گیرد.

پروازی اضافه کرد: اینگونه میناکاری‌ها برای مقبره تمام ائمه و امامان تهیه و وقف خواهد شد.

وی هدف از این فعالیت را در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اشاعه فرهنگ وقف در جامعه عنوان کرد و گفت: تلاش می‌شود سالانه یک تا دو موقوفه برای قبور مطهر امامان تهیه و ارائه شود.

مجموعه دایرةالمعارف مینا و جواهر ایران با 18 نفر کادر فنی و هنرمند، هنر میناکاری را بعد از 120 سال احیا و آن را از هنری درباری و سلطنتی به هنری اسلامی تبدیل کرده‌اند.

انتهای پیام/ش20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول