اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

یزد پایلوت کشاورزی کشور است

خبرگزاری فارس: معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به توانمندی‌ها و سخت‌کوشی یزدی‌ها در همه زمینه‌ها به ویژه کشاورزی گفت: یزد پایلوت کشاورزی کشور است.

یزد پایلوت کشاورزی کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، غلامرضا رازقی ظهر امروز در جلسه تودیع و معارفه رئیس جهاد کشاورزی استان یزد اظهار داشت: یزدی‌ها مردمانی بسیار تلاشگر و سخت‌کوش هستند و در سطح کشور حتی در مناطقی که کشاورزی در آنها دشوار است، به کشت و زرع و کارآفرینی پرداخته‌اند.

وی با بیان اینکه آثار تلاش و زحمات یزدی‌ها در همه جا قابل مشاهده است، افزود: به تازگی در سفر به کشورهای آفریقایی نیز آثار زحمات و کوشش‌های یزدی‌ها را دیده‌ایم.

رازقی در بخش دیگری از سخنان خود جابه‌جایی مدیران و مسئولان را سبب روشن شدن افق‌های روشن‌تری در آینده دانست و بیان کرد: اینها همه از برکات انقلاب است.

وی با اشاره به طرح استفاده از آب‌های کشاورزی که توسط دولت پیگیری شد، خاطرنشان کرد: هیچ محدودیتی در زمینه استفاده از این آب‌ها وجود ندارد و کشاورزان تا می‌توانند کارآفرینی کنند.

رازقی تاکید کرد: باید به دنیا ثابت کنیم که ما اراده، عزم، نشاط، آب و خاک داریم و با به کار گیری اینها می‌توانیم خودکفا باشیم.

وی عنوان کرد: باید تا حدی به خودکفایی برسیم که سرنوشت دنیا را در زمینه تامین موادغذایی رقم بزنیم زیرا مقایسه کوچکی از مردم کشور ایران با سایر کشورها، تفاوت‌های اساسی مردم تلاشگر کشور را به نمایش می‌گذارد.

رازقی با تاکید بر اینکه یزد و مردمان این دیار در زمینه کشاورزی به موفقیت‌های بزرگی دست یافته‌اند و در دل کویر توانسته‌اند در تولید بسیاری از محصولات کشاورزی رتبه‌های اول تا پنجم کشور را کسب کنند،‌ افزود: یزد باید پایلوت کشاورزی کشور شود تا تجربه‌ها و توانمندی‌های مردم این دیار برای همگان مورد استفاده قرار گیرد.

معاون برنامه‌ریزی استاندار یزد نیز در این مراسم اظهار داشت: در جهاد کشاورزی آمار اول در اختیار استان یزد است و بی‌ادعا و تلاشگر در استان خدمت کرده‌ایم.

* سالانه 90 میلیون دلار از محصولات کشور به روسیه صادر می‌شود

محمدرضا بابایی افزود: با اینکه بیلان منفی آب داریم، اما عملکرد جهاد کشاورزی بسیار خوب بوده است و همین امر سبب شده تا حتی آفریقایی‌ها زمانی که خواستند گروهی برای کشاورزی تشکیل دهند، یک گروه از یزدی‌ها را انتخاب کردند.

وی با اشاره به اینکه یزد علاوه بر خودکفایی در بسیاری از زمینه‌ها نیز صادرات بسیار خوبی داشته است، عنوان کرد: سالانه 90 میلیون دلار از محصولات استان یزد به کشور روسیه صادر می‌شود.

بابایی خاطرنشان کرد: یزد به اندازه یک کشور کارآیی دارد و با وجود نبود آب در استان مقام‌های تولید انار، پسته، مرغ و ... را از آن خود کرده است.

وی از معاون وزیر جهاد کشاورزی خواست: با توجه به این همه توانمندی استان یزد،‌ منابع بیشتری را در اختیار این استان قرار دهند زیرا مردم این استان توانایی تولید بیش از این را دارند.

در این مراسم از تلاش‌های حسین بری ابرقویی تجلیل و سید جمال سجادی‌پور به عنوان سرپرست جهاد کشاورزی استان یزد منصوب شد.

انتهای پیام/ی20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول