اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دلیل استقبال پرشور مردم

کاروان شهدای دفاع مقدس 4 ساعته به قدمگاه شهدای خرم‌آباد رسیدند

خبرگزاری فارس: به علت استقبال پرشور مردم خرم‌آباد کاروان عاشقان امام خمینی(ره) مسیر 10 کیلومتری ورودی خرم‌آباد تا قدمگاه شهدا (پادگان امام حسین(ع)) این شهرستان را چهار ساعته طی کردند.

کاروان شهدای دفاع مقدس 4 ساعته به قدمگاه شهدای خرم‌آباد رسیدند

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‎آباد، کاروان فرزندان روح‌الله ساعت 18 عصر شنبه به خرم‎آباد رسیدند که استقبال تاریخی و حماسی مردم این شهرستان در ورودی خرم‌آباد میدان بهارستان به سمت میدان امام حسین، میدان امام و پادگان امام حسین(ع) موجب شد که این مسیر 10 کیلومتری حدود چهار ساعت طی شود.

براساس این گزارش در بدو ورود کاروان 96 شهید دوران دفاع مقدس به خرم‎آباد، مردم همیشه در صحنه این شهرستان از قشرهای مختلف، خانواده‎های شهدا، جانبازان، ایثارگران، مسئولان، دستگاه‎های امنیتی و انتظامی و ... به استقبال کبوترهای خونین‌بال آمدند.

استقبال بی‎نظیر خطه شهید‌پرور خرم‎آباد از کاروان‎های پرستوهای عاشق مانع تردد کامیون‎های حامل این شهدا شد.

* مردم خرم‌آباد با ساز محلی چمرانه به استقبال شهدا آمدند

مردم این شهرستان در میدان بهارستان جایگاه استقبال از شهدا با ساز محلی چمرانه به استقبال کبوترهای خونین‌بال آمدند.

ساز چمرانه سازی است که از دیرباز مردمان این دیار در اعزای عزیزترین کس خود سروده‌اند و امروز برای عزیزترین عزیزانشان سرودند.

نوع ساز مورد استفاده در موسیقی سوگواری لرستان دهل و سرناست.

موسیقی سوگواری بیشتر جنبه آیینی دارد و در مراسم عزاداری از روزگار کهن تاکنون اجرا می‌شود.

* دوچرخه‌سواران خوزستانی مسیر خوزستان تا لرستان را در جلوی شهدا طی کردند

چهار دوچرخه‌سوار تیم دوچرخه‌سواری شوشتر در جلوی کاروان 96 شهید دوران دفاع مقدس مسیر خوزستان تا لرستان را طی کرده بودند.

* تبرک کردن چفیه‌ها، پارچه‌ها و فرزندان به تابوت شهدا در خرم‌آباد

به محض ورود شهدا اقشار مختلف مردم با تبرک چفیه‌ها، پارچه‌ها و حتی تبرک فرزندان کوچک خود به تابوت این شهدای پاک به آنان عشق می‌ورزیدند و از تابوت شهدا تبرک می‌جستند.

این مراسم که با حضور گسترده مردم و مسئولان از جمله نماینده ولی‌فقیه در استان و استاندار لرستان، مدیران دستگاه‌های اجرایی و فرماندهان نظامی و انتظامی در محل میدان امام حسین(ع) شهر خرم‌آباد برگزار شد و هم‌زمان با ورود کاروان، مراسم رژه نظامی ادای احترام به شهدای دوران دفاع مقدس اجرا شد.

مردم شهیدپرور و مومن استان لرستان نیز با در دست داشتن شاخه‌های گل و هم‌چنین شیشه‌های گلاب و پرچم‌های سه ‌رنگ ایران اسلامی ضمن ادای احترام به این شهیدان گلگون‌کفن، ورود کاروان شهدا به خرم‌آباد را گل‌باران کردند.

پیکر مطهر شهدای کاروان فرزندان روح‌الله در میان خیل عظیم جمعیت مردم، پس از طی مسیرهای مشخص شده به پادگان امام حسین(ع) سپاه انتقال داده شدند.

براساس برنامه اعلام شده، شنبه شب آیین‌های ویژه‌ای از جمله زیارت عاشورا، دعای کمیل و انس با قرآن به مناسبت حضور کاروان شهیدان گمنام در شهرستان خرم‌آباد و پادگان امام حسین(ع) برگزار شد.

پیکرهای پاک این شهیدان در قالب کاروان فرزندان روح‌الله در آغوش روح‌الله، با عبور از پنج استان و 19 نقطه میعادگاهی به حرم مطهر امام راحل انتقال داده می‌شوند.

در لرستان نیز این کاروان از شهرهای پلدختر، معمولان، خرم‌آباد، دورود، بروجرد عبور کرده و سپس به استان مرکزی خواهد رفت.

کاروان فرزندان روح‌الله که شامل پیکر مطهر 96 شهید گمنام کشف شده در مناطق عملیاتی مجنون و فاو است، به سمت حرم مطهر امام خمینی(ره) حرکت می‎کند.

این کاروان امروز به سمت شهرستان‌های بروجرد، دورود و ازنا در لرستان حرکت می‌کند.

انتهای پیام/آ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول