اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست جهاد کشاورزی کاشان خبر داد

اجرای طرح لوله‌گذاری آب کشاورزی در مزارع کاشان

خبرگزاری فارس: سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی کاشان از اجرای طرح لوله‌گذاری آب کشاورزی در مزارع منطقه مشهد اردهال از بخش نیاسر کاشان خبر داد.

اجرای طرح لوله‌گذاری آب کشاورزی در مزارع کاشان

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، عباس ذیلایی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اجرای طرح لوله‌گذاری آب کشاورزی مزارع بخش نیاسر به‌طول حدود 14 کیلومتر انجام شد.

وی افزود: اجرای این طرح برای افزایش بهره‌وری آب و افزایش راندمان و توان تولید ملی و حمایت از کشاورزان خرده مالک این شهرستان انجام می‌شود.

به گفته وی، فرسودگی شبکه‌های سنتی انتقال آب در تعدادی از مزارع این شهرستان مهم‌ترین عامل اجرای عملیات لوله‌گذاری آب کشاورزی مزارع منطقه مشهد اردهال از بخش نیاسر کاشان است.

ذیلایی ایجاد اشتغال، افزایش تولید کمی و به‌خصوص ارتقای کیفی محصولات کشاورزی و نیز به حداقل رساندن هدر‌‌رفت مصرف آب در مزارع را از جمله مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح برشمرد.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی کاشان تعداد بهره‌برداران بهره‌مند از مزایای اجرای این طرح را بالغ بر 180 نفر اعلام کرد.

وی در ادامه تأمین 40 درصد از منابع آبی بخش کشاورزی شهرستان کاشان را از طریق قنوات و 60 درصد آن را از طریق چاه‌ها دانست و گفت: در مجموع 420 حلقه چاه عمیق و نیمه‌عمیق و 500 رشته قنات این شهرستان سالیانه 300 میلیون متر‌مکعب آب بخش کشاورزی را تأمین می‌کنند.

به گفته وی، حدود 7 هزار هکتار از باغات کاشان از طریق قنوات و چاه‌های کشاورزی آبیاری می‌شود که حدود 50 درصد از این میزان در بخش کوهستانی است.

منطقه مشهد اردهال از بخش نیاسر کاشان در 40 کیلومتری شمال‌غربی شهرستان کاشان قرار دارد.

انتهای پیام/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول