اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان ارومیه خبر داد

راه‌اندازی مجتمع قضایی ویژه جرائم مواد مخدر در ارومیه

خبرگزاری فارس: دادستان ارومیه از راه‌اندازی مجتمع قضایی ویژه رسیدگی به جرائم مرتبط با حوزه مواد مخدر در این شهرستان خبر داد.

راه‌اندازی مجتمع قضایی ویژه جرائم مواد مخدر در ارومیه

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، امامعلی بقائی، ظهر امروز در نخستین جلسه ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌غربی در سال 91، اظهار داشت: مجتمع ویژه رسیدگی به جرائم حوزه مواد مخدر همزمان با هفته مبارزه با مواد مخدر ارومیه افتتاح می‌شود.

وی افزود: این مجتمع به‌ دلیل وجود برخی مشکلات در امر رسیدگی به پرونده‌های مرتبط با حوزه مواد مخدر دادگاه‌های عمومی و همچنین در راستای ایجاد وحدت رویه میان قضات و دادیاران این حوزه افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

دادستان ارومیه، خاطرنشان کرد: معاون قضایی دادستان در امور انقلاب، بازپرس ویژه جرائم انقلاب و مواد مخدر و قضات این حوزه از جرائم با انتقال به مجتمع جدید می‌توانند به‌ صورت تخصصی به این‌گونه جرائم رسیدگی کرده و دستورات لازم را صادر کنند.

بقائی، اتحاد دستگاه‌های مختلف برای ریشه‌کنی پدیده اعتیاد را نیاز اصلی ادارات و ارگان‌های مختلف اعلام و تصریح کرد: ایجاد ندامتگاه‌های ویژه معتادان در شهرستان‌های مختلف، همکاری ادارات برای بازپروری معتادان و همچنین ایجاد روحیه و انگیزه لازم برای بازگشت به زندگی میان این قشر از جمله اقداماتی است که باید توسط مسئولان نهادهای مختلف در سطح جامعه انجام گیرد.

این مسئول، پدیده اعتیاد و قاچاق مواد مخدر را پدیده‌ای بین‌المللی دانست و عنوان کرد: این پدیده تنها در ایران اسلامی نبوده و پدیده‌ای است که در تمام نقاط جهان قابل مشاهده است اما در کشوری به پهناوری ایران دارای بازخوردهای منفی در میان مردم بوده که این امر سبب تشدید برخورد با عاملان آن می‌شود.

وی با اشاره به برخی سهل‌انگاری‌ها در حوزه مبارزه با قاچاق مواد مخدر در مرزهای کشور، ابراز داشت: مبارزه با پدیده مواد مخدر در تمام مناطق و در میان تمام نهادها ادامه دارد اما آنچه دارای اهمیت است مبارزه با قاچاق مواد مخدر و پیگیری اصولی این پدیده در مرزهای غربی و شرقی است.

بقائی در پایان با تاکید بر لزوم برخورد جدی با مراکز بازآموزی غیرمجاز معتادان، گفت: این مراکز باید توسط بهزیستی به دادستانی معرفی شوند تا با ارسال شکوائیه و سیر مراحل اداری اقدامات لازم در زمینه تعطیلی یا اخذ مجوز صورت گیرد.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول