اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس سلامت مرکز بهداشت قم:

لقمه خانگی جایگزین فست‌فودها شود

خبرگزاری فارس: کارشناس سلامت نوجوانان و جوانان مرکز بهداشت استان قم گفت: با اجرای طرح نظارت مراقبت از رفتارهای مرتبط با سلامت در سراسر کشور، عادات غلط دانش‌آموزان شناسایی می‌شود.

لقمه خانگی جایگزین فست‌فودها شود

 پروین خاجات امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به اجرای طرح نظام مراقبت رفتارهای مرتبط با سلامت و عوامل خطرزای بیماری‌ها در دانش‌آموزان اظهار داشت: این طرح رفتارهای بهداشتی و عادات نادرست را در دانش‌آموزان مورد بررسی قرار می‌دهد تا بتوان برای رفع مشکلات دید مناسبی پیدا کرده و مداخله‌های لازم صورت پذیرد.

وی ادامه داد: به طور مثال مشکل دانش‌آموزان مقطع ابتدایی چاقی است، بنابراین مداخله بر روی عوامل خطر مانند فست‌فودها و ترغیب دانش‌آموز به استفاده از لقمه خانگی در مدرسه صورت می‌پذیرد.

کارشناس سلامت نوجوانان و جوانان مرکز بهداشت استان قم خاطر نشان کرد: این طرح چیستی رفتارهای غلط در دانش‌آموزان را شناسایی کرده و سپس بر اساس نوع مشکلات مداخله صورت می‌گیرد.

خاجات با بیان اینکه این طرح در سه مقطع ابتدایی، راهنمایی و متوسطه انجام می‌شود عنوان داشت: پرسشنامه این طرح برای دو گروه دانش‌آموزان و والدین طراحی شده است.

وی تصریح کرد: همچنین دانش‌آموز مورد معاینات بالینی مانند وزن، قد، فشار خون، اندازه‌گیری دور کمر، مچ، دست و گردن قرار می‌گیرد.

کارشناس سلامت نوجوانان و جوانان مرکز بهداشت استان قم اضافه کرد: سئوال‌ها برای مقاطع مختلف متفاوت است، برای دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در خصوص بهداشت فردی، دوره راهنمایی با توجه به اینکه در سن بلوغ هستند سئوالات در این خصوص است و برای مقطع دبیرستانی مشکلات اعتیاد و سیگار مطرح می‌شود.

خاجات با اشاره به اینکه این طرح به صورت ملی اجرا می‌شود یادآور شد: مرحله نخست این طرح اجرا شده است و در حال حاضر مرحله جمع‌آوری پرسشنامه‌ها اجرا می‌شود.

کارشناس سلامت نوجوانان و جوانان مرکز بهداشت استان قم خاطر نشان کرد: این پرسش‌نامه پس از جمع‌آوری به وزارت‌خانه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارسال و نتایج آن برای دانش‌آموزان اجرا می‌شود.

وی گفت: وزارتخانه نتایج را به تفکیک استان‌ها اعلام می‌کند و در آن صورت می‌توان مداخله مناسبی ارائه کرد.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول