اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عصر امروز

نمایشگاه هنرهای تجسمی حجاب و عفاف جنوب کرمان آغاز به کار کرد

خبرگزاری فارس: نمایشگاه هنرهای تجسمی حجاب و عفاف با عنوان «گوهر غیرت» جنوب کرمان در جیرفت آغاز به کار کرد.

نمایشگاه هنرهای تجسمی حجاب و عفاف جنوب کرمان آغاز به کار کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان بعد از ظهر امروز در آیین افتتاحیه نمایشگاه «گوهر غیرت» در شهرستان جیرفت اظهار داشت: حجاب و هر نماد اسلامی دیگر اعلام موجودیت فرهنگ دینی است و نشان از حیات و حضور اندیشه‌های اصیل شیعی دارد.

حجت‌الاسلام سیداحمد حسینی افزود: بی‌شک هرچه در جامعه‌ای صاحبان پوشش اسلامی به تعداد بیشتری مشاهده شوند، هویت اسلامی و مسلمان بودن در دیدگاه و منظر آنها موجه‌تر و دارای رسمیت مستحکم‌تری می‌شود.

وی تصریح کرد: انجام اعمال عبادی جمعی در قالب نماز جماعت و ... رمز هدایت کسانی است که از انجام اعمال دینی احساس شرم می‌کنند.

حسینی بیان کرد: البته این رفتار با ریا و تظاهر هیچ تناسبی ندارد، بلکه اینگونه موارد رفتارهای پسندیده‌ای هستند که انجام آنها ضروری است.

وی عنوان کرد: کسی که نمادهای دینی مانند حجاب را انتخاب می‌کند باید با قدرت و صلابت از راهی که انتخاب کرده، دفاع کند تا این صراحت و شجاعت در نهایت موجب رسمیت و اعتلای آن اعتقاد شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: چنان که زنان مسلمان در کشورهای اروپایی با حجاب خود که نماد آرمان، اعتقاد و فرهنگ آنان است در برابر عقاید باطل مبارزه می‌کنند و فرهنگ و آرمان‌های مذهبی خود را به نمایش می‌گذارند.

حسینی بیان کرد: پوشش هر انسان پرچم کشور وجود او بوده که بر سردرب خانه وجود خود نصب و اعلام کرده است که از کدام فرهنگ تبعیت می‌کند، همان‌گونه که هر ملتی با وفاداری و احترام به پرچم کشورش، اعتقادش را به هویت ملی و سیاسی خود ابراز می‌دارد.

وی بیان کرد: هر انسان مادام که به یک سلسله ارزش‌ها و بینش‌ها معتقد باشد، لباس متناسب با آنها را از تن به در نمی‌کند.

حسینی خاطر نشان کرد: نمایشگاه هنرهای تجسمی حجاب و عفاف با 60 اثر در سه زمینه هنرهای تجسمی، نمایشی و نمایشگاه مد و لباس به مدت یک هفته دایر است.

وی اذعان کرد: این آثار تجسمی در زمینه عکس، تصویرسازی، پوستر، طراحی و حجم همه روزه از ساعت هشت صبح تا 12 ظهر و عصرها از ساعت 17 تا 19 در محل یادمان ولایت شهر جیرفت در معرض دید علاقمندان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/آ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول